جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ , ۰۳:۰۷:۵۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۵/۲۲ ساعت ۲۱:۵۹
لینک کوتاه مطلب:

"استاندار" در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی:

راه‌ برون‌رفت از مشکلات اقتصادی با نگرش علمی مبتنی بر تجربه امکان‌پذیر است/ بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی در راستای حل مشکلات اقتصادی/بهبود رشد اقتصادی با نسخه‌پیچی کلی حاصل نمی‌شود

استاندار کردستان گفت: رفع مشکلات اقتصادی با هدف‌گذاری درست و نگرش علمی مبتنی بر تجربه امکان‌پذیر است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، «اسماعیل زارعی کوشا» روز یکشنبه ۲۲ مردادماه در پنجاه و دومین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان که در سالن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد، اظهار کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته امیدواریم در حوزه اقتصادی استان در بخش‌های دولتی و خصوصی شاهد پیشرفت و رشد اقتصادی باشیم.

وی با تأکيد بر تعامل بخش دولتی و خصوصی در حوزه اقتصاد افزود: صرفا با تشکیل جلسه بدون پیگیری‌های مستمر توفیقات حاصل نمی‌شود و لازم‌ است جلسات هدفمند با دستور کار مشخص و کارشناسی شده باشد.

استاندار کردستان پیرامون مقوله اقتصاد و فعالیت‌های اقتصادی در بخش خصوصی و دولتی در استان مواردی را بیان کرد و گفت: تاکنون همه وظایف خود را با توانمندی انجام داده‌اند اما تعامل حداکثری فعالان اقتصادی در دو بخش مذکور در راستای رشد و توسعه استان تکلیفی انکارناپذیر و راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است.

زارعی کوشا در ادامه بر تعامل حداکثری فعالان اقتصادی و حوزه صنعت و معدن، کشاورزی، اقتصاد و دارایی و شورای هماهنگی بانک‌ها تأکيد کرد و هدف‌گذاری مجموعه فعالان اقتصادی بخش خصوصی و دولتی را ضروری عنوان کرد. وی با بیان اینکه در شاخص‌های اقتصادی استان شرایط مناسبی نداریم، ادامه داد:  هدف ما تمرکز بر شاخص‌های اقتصادی استان بر اساس تعامل و همکاری برای بهبود وضعیت کنونی است. استاندار کردستان شناسایی عواملی که منجر به رکود اقتصادی شده را مهم و یکی از  راه‌های خروج از شرایط موجود برشمرد و افزود: مجموعه اتاق بازرگانی سنندج جزو بهترین مجموعه‌ها از لحاظ انگیزه و دلسوزی و تعهد هستند و با توجه به تعصبی که نسبت به مردم برای توسعه و پیشرفت استان دارند، در چارچوب تخصص و تعهد فعالیت می‌کنند. زارعی کوشا با اشاره بر نگرش مجموعه دولت به مسائل اقتصادی در استان یادآور شد: با تمام توان تمرکز عمده بر انجام کار بوده اما در مواردی توفیقاتی حاصل شده و در جاهایی هنوز  موفقیت کامل به دست نیامده و تا نقطه ایده‌آل هنوز فاصله داریم. وی تصریح کرد: با هدف‌گذاری درست و نگاه علمی مبتنی بر تجربه مطابق با واقعیت‌ها بایستی مشکلات اقتصادی استان را رصد و حل کرد. استاندار کردستان نسخه‌پیچی کلی در بخش‌های اقتصادی برای کل کشور را اشتباه برشمرد و گفت:  شرایط اقتصادی در جاهای مختلف از جمله استان کردستان متفاوت است. زارعی کوشا بهره مندی از ظرفیت‌های علمی  استان در راستای ارائه راهکار و  تدوین نقشه راهی جهت برون‌رفت مشکلات اقتصادی و همچنین رشد و شکوفایی درآمد پایدار متناسب با موضوعات این حوزه که تاکنون کارهای تحقیقاتی و پژوهشی انجام داده اند را ضروری بیان کرد. وی بر لزوم حمایت و پشتیبانی دستگاه قضایی که همواره در موارد و مسایل مختلف کمک و پای کار بودند اشاره کرد و افزود: در خصوص رفع موانع تولید و فعالیت‌های اقتصادی باید همه دستگاه‌ها پای کار بيايند چراکه هم‌افزایی و اجماع نظر حداکثری برای رسیدن به هدف مشخص با ادبیات مشترک برای احصاء اولویت‌ها و  هدف‌گذاری شاخص‌ها جهت رسیدن  به یک عدد واحد در رشد اقتصادی استان، افزایش درآمد و رفع بیکاری ضرورت دارد.