چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ , ۱۷:۵۸:۵۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۵/۲۲ ساعت ۲۱:۴۲
لینک کوتاه مطلب:

"استاندار" در مراسم تجلیل از خبرنگاران:

رسانه‌ مطالبه‌گر در تراز انقلاب بر مبنای تعهد و شریعت حرکت می‌کند/کار رسانه‌ای در چارچوب دین و قانون، هنر رسانه انقلابی است

استاندار کردستان  فعالیت در چارچوب دین و شریعت را وجه تمایز جمهوری اسلامی ایران با تمام دنیا عنوان کرد و گفت: در شریعت ما هدف، ابزار را توجیه نمی‌کند برای رسیدن به هر هدفی حتی مقدس، دین ما اجازه استفاده از ابزار غیر مشروع را نمی‌دهد و این ارزش بزرگ کار رسانه‌ای خبرنگارانی است که در تراز و چارچوب انقلاب و در محدوده نظام کار می‌کنند و متعهد هستند.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، «اسماعیل زارعی کوشا» عصر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان که توسط بسیج رسانه سپاه بیت‌المقدس کردستان در محل سالن جلسات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد با اشاره به تعریف رسانه در تراز انقلاب اسلامی اظهار کرد: ما در بسیاری از ساختارها همچون نهاد امنیتی و اطلاعاتی، نهاد نظامی و رسانه با سایر کشورها مشترکیم‌ و در دنیا این نهادها وجود دارند. وی فعالیت در چارچوب دین و شریعت را وجه تمایز جمهوری اسلامی ایران با تمام دنیا عنوان کرد و گفت: در شریعت ما هدف، ابزار را توجیه نمی‌کند برای رسیدن به هر هدفی حتی مقدس، دین ما اجازه استفاده از ابزار غیر مشروع را نمی‌دهد و این ارزش بزرگ کار رسانه‌ای خبرنگارانی است که در تراز و چارچوب انقلاب و در جغرافیا و محدوده نظام کار می‌کنند و متعهد هستند.

طبق اظهارات استاندار کردستان، رسانه تراز انقلاب اسلامی رسانه‌ای است که در عین توانمندی و اعتماد به نفس و رویارویی در کارزار رسانه‌ای در  دنیا از چارچوب دین و شریعت عدول نکند و خارج نشود. زارعی کوشا به آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: در  دوران دفاع مقدس در همه تنگناها و مذیقه‌ها  هنگامی که ما با دنیا درگیر بودیم هیچ وقت امام راحل (ره) حتی در آن شرایط سخت و دشوار اجازه عدول از شریعت را به ما ندادند. وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت فعالیت رسانه‌‌ها در چارچوب دین و قانون، گفت: این امر هنر رسانه مبتکر، خلاق و انقلابی است که در این چارچوب رسالت خود را آنچنان با کارآمدی و توانمندی انجام دهد که مؤثر باشد و بتواند رسانه دشمن را که برای رسیدن به اهدافش از هر ابزاری استفاده می‌کند را خنثی، ناکام و ناکارآمد کند. استاندار کردستان خاطرنشان کرد: سال گذشته در اغتشات سطح کشور،  استان کردستان به نوعی کانون مورد توجه بود و امروز در نشست‌های ملی به صراحت اعلام می‌شود که دشمن برای رسیدن به اهدافش در کردستان برنامه‌های خاصی داشت اما بخش بسیار مهم از وظیفه‌ای که انجام شد و مانع از توفیق دشمن شد رسالت خطیر خبرنگاران مؤثر بود که در کمال تعهد و مسئولیت‌پذیری پای کار بودند و موفق شدند. زارعی کوشا تصریح کرد : شهادت می‌دهم‌ مجموعه خبرنگاران در کردستان جزو دلسوزترین و متعهدترین خبرنگاران کشور محسوب می‌شوند. استاندار کردستان ضمن تقدیر از همراهی رسانه‌ها که در شرایط سخت و پرخطر نسبت به پوشش برنامه‌ها و رویدادها همت می‌کنند، رسانه‌ها  و مطبوعات را رکن مهمی در توسعه استان عنوان کرد و گفت: دشمن برای این که در کردستان موفق شود و دشمنی‌های خود را پیش ببرد نقشه‌های بسیاری کشیده بود اما رسانه‌های کردستان بدون ترس و واهمه و در کمال تعهد و مسئولیت‌پذیری موفق شدند و امروز هم اعلام می‌کنیم که دشمنی که برای استان ما طرح‌ها کشیده بود را شکست دادیم. وی تأکید کرد: رمز موفقیت، وفاق است و هرکسی آن را خدشه‌دار کند به مسیر موفقیت این استان لطمه وارد کرده است لذا نقش رسانه در جامعه امروز بسیار تعیین کننده است.