جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ , ۰۳:۰۱:۵۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۵/۲۲ ساعت ۲۲:۱۴
لینک کوتاه مطلب:

"استاندار" در کارگروه مدیریت یکپارچه زریبار:

قدردانی از فعالیت داوطلبانه تشکل‌های مردمی و اطفاء کنندگان حریق جنگل‌های مریوان/  اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های‌ اربعین

  استاندار کردستان از تشکل‌های مردمی که نسبت به  مواهب الهی تعصب دارند قدردانی کرد و گفت: در آتش‌سوزی اخیر جنگل‌های مریوان همه مردم با فعالیت‌های داوطلبانه  فرهنگ غنی کُردی و کردستان را به تصویر کشیدند.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، «اسماعیل زارعی کوشا» صبح امروز در کارگروه مدیریت یکپارچه  دریاچه زریبار که در سالن جلسات شهدای گمنام برگزار شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر و تعامل بین دستگاهی، از سال گذشته تاکنون فاضلاب هیچ روستایی به تالاب زریبار وارد نشده است. وی با اشاره به برخورد کامل با عوامل فعال در کوره‌های زغال‌سازی در اکثر روستاهای استان خصوصا در شهرستان مریوان، اضافه کرد: در صورت مشاهده موردی جدید دستگاه‌های ذیربط در مریوان با تعامل و اهتمام جدی این مهم را پیگیری کنند.

استاندار کردستان با اشاره به تمرکز و  توجه مطلوب بر منابع زیست‌محیطی در مریوان، از تشکل‌های مردمی که نسبت به  مواهب الهی تعصب دارند قدردانی کرد و گفت: در آتش‌سوزی اخیر جنگل‌های  مریوان همه مردم چه در قالب سمن‌ها و  تشکل‌ها و چه غیر، پای کار بودند و فرهنگ غنی کُردی و کردستان را به رخ کشیدند. وی با بیان این‌که تعامل مردم و مدیران در آتش‌سوزی اخیر شهرستان مریوان بازتاب گسترده و مثبتی داشت: در واقع همراهی و همدلی مردم، مدیران و متولیان، صحنه‌های بی‌بدیلی را خلق کرد. زارعی‌کوشا در ادامه اذعان کرد: با شورای عالی مدیریت بحران کشور مکاتبه و درخواست کردیم که هیچ کدام از  اراضی ملی، منابع طبیعی و جنگل‌زارها که به دلیل سوختن از آن حالت طبیعی و جنگلی عاری می‌شوند اجازه تغییر کاربری و واگذاری نداشته باشند و این مهم تصویب شود. وی با بیان این‌که تعهد و حیثیت علمی رسانه‌ای ایجاب می‌کند که در همه حوزه‌ها خصوصا محیط‌زیست درست و دقیق اخبار را  بدون بزرگنمایی و کوچک‌نمایی‌ منتشر کنند، خاطرنشان کرد:  در آتش‌سوزی اخیر جنگل‌های مریوان ۸۰ درصد آتش‌سوزی‌ها سطحی و ۱۵ تا ۲۰ درصد متأسفانه به درخت‌ها و محیط‌زیست آسیب رساند. استاندار کردستان اقدامات ارزنده مسئولین و مردم در مهار آتش سوزی جنگل‌های مریوان را شایسته تقدیر و قابل ستایش برشمرد و گفت:  سه بالگرد برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان به این شهرستان اعزام شد. زارعی کوشا در بخش دیگری از سخنان خود  با بیان این‌که به برکت میزبانی از زائران اربعین در شهرستان مریوان اقدامات خوبی در حال انجام است، ادامه داد: تلاش می‌کنیم مریوان از رهاورد اربعین همانند شهرستان مهران در ایلام در آینده در حوزه زیرساخت‌ها از رشد و پیشرفت قابل توجهی برخوردار شود. وی با بیان این‌که در سال گذشته برای فراهم نمودن زیرساخت‌ها در ایام اربعین قریب به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافت، اظهار داشت:  امسال در این راستا  اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان به استان برای رفع نقاط حادثه‌خیز، اجرای پروژه‌ها، چهار خط کردن مسیر بهشت مصطفی اختصاص یافته و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.