جمعه ۲۹ تیر ۱۴۰۳ , ۰۲:۵۹:۵۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۵/۲۴ ساعت ۲۲:۵۳
لینک کوتاه مطلب:

با حضور استاندار کردستان: 

تفاهم‌نامه همکاری مشترک سه‌جانبه برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در کردستان امضا شد

به منظور بهسازی و ارتقاء مشخصات محور دهگلان به موچش، تفاهم‌نامه سه‌جانبه مشترک مابین استانداری کردستان، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، امروز سه‌شنبه ۲۴ مردادماه جاری با حضور اسماعیل زارعی کوشا، به منظور بهسازی و ارتقاء مشخصات محور دهگلان به موچش و ایمنی جاده و محدوده شهرستان دهگلان تا تقاطع مبارک آباد به طول ۵/۶ کیلومتر، تفاهم‌نامه سه‌جانبه مشترک مابین استانداری، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و سازمان صنعت  معدن و تجارت استان با بهره‌مندی از ظرفيت سه مجموعه، منعقد شد.

استاندار کردستان  با بیان این‌که در این تفاهم‌نامه مشخصات راه فرعی به راه اصلی تغییر پیدا می‌کند، اظهار کرد: در مجموع و در راستای انعقاد این تفاهم‌نامه، مبلغی بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان به منظور بهسازی و ارتقاء مشخصات محور دهگلان به موچش، هزینه برآورد شده است. وی مزایای تعریض و افزایش مشخصات محور مذکور از فرعی به راه اصلی را کاهش تصادفات و افزایش ایمنی مسیر نام برد و اظهار امیدواری کرد با تکمیل کل مسیر تا شهر بلبان‌آباد در آینده نزدیک به طول ١٨ کیلومتر شاهد کاهش تلفات جاده‌ای و افزایش ایمنی محور خواهیم بود. استاندار کردستان ضمن قدردانی از داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای به جهت حمایت از تملک اراضی طرح توسعه پایانه مرزی باشماق در استان، یادآور شد: اقدامات خوبی در حال انجام است که به طور قطع تبعات مثبت آن بر ایمنی جاده‌ها، اقتصاد، رفاه و معیشت مردم استان تأثیرگذار خواهد بود. لازم به ذکر است؛ این تفاهم‌نامه با پیگیری‌های استاندار کردستان، اوسطی نماینده مردم شریف شهرستان‌های دهگلان و قروه در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی‌ امور عمرانی استاندار و همچنین مساعدت و همراهی معاون وزیر راه و ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به سرانجام رسیده است.