چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ , ۲۰:۰۷:۲۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۶/۲۸ ساعت ۱۱:۳۷
لینک کوتاه مطلب:

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان در جلسه هماهنگی جشنواره موسیقی اقوام ایرانی:

برگزاری جشنواره موسیقی اقوام رویداد هنری بی‌نظیری در کردستان است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: جشنواره موسیقی اقوام ایرانی رخداد هنری بی‌نظیری در سنندج شهر خلاق موسیقی و بستری برای تبادل فرهنگی است.
 به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “عبدالله رشیدی پور” عصر امروز دوشنبه ۲۷ شهریورماه جاری در جلسه هماهنگی جشنواره موسیقی اقوام ایرانی اظهار کرد: برگزاری جشنواره موسیقی بستری برای معرفی استعداد و ظرفیت‌های استان و تبادل فرهنگی است و باید حوزه‌های مختلف از این ظرفیت استفاده کنند.
وی افزود: نهادینه شدن و تثبیت تداوم برگزاری جشنواره موسیقی در استان نیازمند استقبال و حمایت همه دستگاه‌های مرتبط است. معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: بهره‌مندی مردم از فضای با نشاط موسیقی استان و میزبانی مناسب از هنرمندان حوزه موسیقی نواحی مختلف کشور هدف ما در برگزاری جشنواره است. رشیدی پور با بیان اینکه سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی نقش مهمی در احیای هنر و هنرمندان و ثبت و ضبط آثار آنان را دارد افزود: حضور ۱۸ قوم در قالب ۲۴ گروه در سنندج، بستری برای معرفی پتانسیل استان و گردهم آمدن استعدادهای برتر و اصیل کشور در حوزه موسیقی نواحی مختلف است. وی تصریح کرد: این جشنواره فرصت هم‌زیستی فرهنگ‌های مختلف را فراهم می‌آورد و  زمینه مطلوبی را برای معرفی هنرمندان عرصه موسیقی در سطح جهان،  مهیا می‌کند. گفتنی است؛ در این جلسه با اشاره به معرفی ظرفیت های استان، برجسته نمودن نقاط قوت فرهنگی و اجتماعی برگزاری جشنواره موسیقی اقوام ایرانی که از هشتم تا یازدهم مهرماه جاری در سنندج برگزار می‌شود، در خصوص اهداف برنامه، هماهنگی و تعیین وظایف دستگاه‌های مربوطه، تقسیم وظایف و لزوم انجام اقدامات لازم، پیشنهاداتی مطرح، مطالبی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تمهیداتی اندیشیده شد.