پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ , ۱۲:۵۵:۲۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۷/۲۳ ساعت ۱۴:۵۰
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان در جلسه سازمان بازرسی:

تمجید استاندار کردستان از رویکرد سازمان بازرسی/ همراهی مردم و تلاش مسؤولین موتور محرک توسعه است/سرمایه‌گذاری نیاز مبرم کردستان برای تداوم رشد اقتصادی است

 استاندار کردستان سرمایه‌گذاری را نیاز مبرم توسعه اقتصادی استان اعلام کرد و گفت: دستگاه‌های نظارتی در این زمینه خوب عمل کرده‌اند و ساختاری که به عنوان شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی ایجاد شده بسیار کمک کننده و تسهیل‌گر بوده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان “اسماعیل زارعی کوشا” پیش از ظهر امروز یک‌شنبه ۲۳ مهرماه جاری، در جلسه‌ سازمان بازرسی استان ، چهل و دومین سالگرد تاسیس این سازمان را تبریک گفت و ضمن قدردانی از تلاش‌های موثر این مجموعه، نگاه عالمانه و رویکرد مطلوب مجموعه دستگاه‌های نظارتی به ویژه بازرسی کل استان را تحسین کرد و ارج نهاد. وی در ادامه پیروزی جبهه مقاومت را تبریک گفت و افزود: امید است به زودی نابودی کامل رژیم ظالم صهیونیستی را جشن بگیریم و از خداوند متعال خواستاریم به حق خون‌های به ناحق ریخته شده ریشه فساد اعظم و به تعبیر مقام معظم رهبری این غده سرطانی را ریشه کن کند. وی در این جلسه با بیان اینکه سازمان بازرسی استان در یکی از بهترین دوره‌های خود در کشور قرار گرفته است، افزود: مسئولین سازمان بویژه دکتر خداییان رییس این سازمان و به تبع آن بازرسی کل استان کردستان با رویکردی نو اقدامات موثری را انجام داده‌اند. زارعی کوشا با ذکر اینکه توفیق در گرو وفاق و همدلی حاصل می‌شود و این سنت الهی است گفت: نقطه قوت استان در دوره جاری همین برادری و همدلی است که بین مدیران در راستای توسعه و پیشرفت در همه شاخص‌ها وجود داشته و در عین حال تلاش جهت سلامت اداری و مبارزه با فساد که یکی از رویکرد‌ها و تاکیدات ریاست جمهوری است، مورد توجه قرار دارد. استاندار کردستان تصریح کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، ساختارهای فساد زا را باید در هم شکست و نظارت بر فساد از دل دستگاه‌های اجرایی باید شروع شود. وی عنوان کرد: اگر هم آهنگی، هم نوایی و هم‌دلی در مجموعه‌های نظارتی و اجرایی وجود نداشته باشد و هر کس به زعم خویش عمل کند و با برداشت خاص خود حرکت کند، قطعا تصادم واصطکاک پیش می‌آید و در نهایت مردم و منافع استان مورد آسیب قرار می‌گیرند. استاندار کردستان با اظهار خرسندی ادامه داد: خوشبختانه امروز مجموعه دستگاه‌های نظارتی در کردستان گره‌گشا، تسهیل‌گر و بعضا در گره گشایی ازدستگاه‌های اجرایی جلوتر و مانند طبیب دوار به دنبال حل مشکلات هستند.

زارعی کوشا با تاکید بر اینکه اگر مدیر اجرایی خیالش بابت همراهی دستگاه نظارتی آسوده نباشد، کارها به خوبی پیش نمی‌رود افزود: نتیجه این تعامل و همدلی خدمت به مردم شریف استان است که همواره حامی و پشتیبان دولت در همه عرصه‌ها بوده‌اند و لیاقت بیشتر از این‌ها را دارند. وی در ادامه سرمایه‌گذاری را نیاز امروزی توسعه اقتصادی استان اعلام کرد و گفت: دستگاه‌های نظارتی در این زمینه خوب عمل کرده‌اند و ساختاری که به عنوان شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی ایجاد شده بسیار کمک کننده و تسهیل‌گر بوده است. استاندار کردستان با بیان اینکه امروز استان در مسیر خوب توسعه و پیشرفت قرارگرفته است، تصریح کرد: حرکت کردستان به سمت و سوی پیشرفتِ حداکثری مدنظر ماست و این مهم مستلزم همراهی مردم و مسوولین است. طبق اظهارات زارعی کوشا، اگر حل مسائل ریز و درشت و مزمن استان در زمان خود انجام می‌شد، قطعا اکنون اعتبار، بودجه و انرژی کنونی، صرف مسائل انباشته در کردستان نمی‌شد. وی با بیان اینکه دولتمردان و مسئولان عالی کشور به استان توجه ویژه‌ای دارند لذا اقدامات مطلوبی در زمینه‌های عمرانی و اقتصادی استان صورت گرفته است، اضافه کرد: در هفته‌های آینده، ۱۲ پروژه کلان عمرانی در سفر رییس جمهور به کردستان، افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد. استاندار کردستان عنوان کرد: با نگاهی به آمار عملکرد عمرانی استان، تغییرات و پیشرفت‌های قابل توجهی مشاهده می‌شود و آمارها با مقیاس دلاری و ریالی با دوره‌های قبل قابل قیاس نیست لذا این امر با وجود تنگناها و مشکلات مالی و اقتصادی فراوان ، تحریم‌ها و عدم تحقق درآمدهای دولت نشانه توجه دولت به کردستان است. زارعی کوشا با بیان اینکه پروژه راه‌آهن در یک سال گذشته، ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اکنون آماده تحویل است، افزود: با توجه به اینکه توسعه خط ریلی ، توسعه اقتصادی استان را به همراه دارد و ۲۵ درصد تخصیص های سفر رییس جمهور محترم در حوزه راه‌آهن هزینه شد. گفتنی است در حاشیه این جلسه؛ استاندار کردستان از اقدامات ارزشمند و عملکرد مطلوب عیسی هواسی، بازرس کل استان با اهدای لوح تقدیر تجلیل کرد.