چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ , ۲۳:۵۹:۴۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۷/۲۴ ساعت ۱۱:۳۶
لینک کوتاه مطلب:

کسب رتبه برتر کشوری استانداری کردستان در ارزیابی نظام مدیریت عملکرد:

 استاندار کردستان، مردمی‌ترین استاندار کشور شناخته شد/ پرداخت ۹۶ درصد تسهیلات قرض الحسنه دور اول سفر رئیس جمهور به کردستان/ استاندار کردستان در حوزه ارتباط چهره به چهره با مردم، حائز رتبه اول شد/ عدم وجود اتباع خارجی غیر مجاز در کردستان

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوقی استانداری کردستان از کسب رتبه برتر استانداری کردستان در شاخص‌های مختلف و نظام ارزیابی عملکرد خبر داد‌.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، مراد علی بهمنی امروز دوشنبه ۲۴ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان، اظهار داشت: کردستان توسط مرکز ارزیابی‌های وزارت کشور استان برتر و سرآمد کشور اعلام شده است.

وی افزود: با شروع دولت سیزدهم، برنامه‌ای برای کردستان تدوین کردیم و با حمایت‌های استاندار در ارزیابی‌های کشوری به نتایج خوبی دست‌یافتیم.

بهمنی خاطرنشان کرد: استانداری کردستان از ابتدای استقرار دولت سیزدهم تاکنون در بحث شاخص‌های عمومی نمره ۹۶۱ را کسب کرد و در مجموع بیش از ۹۶ درصد شاخص‌های عمومی آن عملیاتی شده است.

وی عنوان کرد: همچنین در حوزه شاخص‌های اختصاصی نیز ۹۱۶ امتیاز را کسب کرد و بیش از ۹۲ درصد برنامه‌های این حوزه محقق شده است.

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوقی استانداری کردستان گفت:
استاندار کردستان در حوزه ارتباطات مردمی رتبه اول کشور را کسب کرد و به عنوان مردمی‌ترین استاندار کشور شناخته شد.

بهمنی اظهار کرد: استاندار کردستان بعد از ملاقات‌های مردمی، مطالبات آنها را تا حصول نتبجه پیگیری می‌کنند.

بهمنی ادامه داد: استاندار کردستان در یک‌سال گذشته بیش از هزار ملاقات مردمی چهره به چهره داشته که از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون این رقم بالغ بر هزار و ۹۰۰ مورد بوده است.

وی تصریح کرد: در مجموع استان کردستان در شاخص ارتباطات مردمی در بین ۳۱ استان کشور، رتبه سوم را کسب کرد.

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوقی استانداری کردستان افزود:کردستان جزو استان‌هایی است که ورود اتباع غیرمجاز سایر کشورها را نداشته و آمایش اتباع خارجی از برنامه‌های منظم این استان بوده است.

بهمنی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه ایمن‌سازی راه‌ها افزود: ۲۵ مورد رفع نقاط حادثه‌خیز در دستور کار بوده که ۲۰ مورد انجام شده و پنج مورد نیز در حال انجام است.

وی بیان کرد: بیش از ۳۰۰ مورد بازرسی نامحسوس نیز توسط این دفتر از ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان صورت گرفته که همه این اتفاقات موجب شده است جایگاه استان در کشور ارتقا پیدا کند.

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوقی استانداری کردستان گفت: در شاخص‌های عمومی هم شامل رضایتمندی از خدمات، فعال کردن کد دو بعدی رضایتمندی، دسترسی توانخواهان و موارد زیاد دیگری، ۹۶ درصد عملکرد استانداری کردستان محقق شده است.

بهمنی با اشاره به تحقق ۹۷ درصدی رضایتمندی از خدمات، تحقق ۱۰۰ درصدی پست‌های سازمان و دسترسی به خدمات افزود: ۹۶ درصدی شفافیت در تمامی امورات دولتی محقق شده است.

وی اضافه کرد: کردستان با کسب ۹۱۶ امتیاز و تحقق ۹۲ درصدی شاخص‌های اختصاصی، امور اجتماعی، امور زنان و خانواده و نشاط اجتماعی، هم جایگاه خوبی در کشور کسب کرده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در زمینه توسعه عمران شهری و روستایی در زمینه ایمن‌سازی راه‌ها اعم از نصب دوربین و سرعت‌گیر و رفع نقاط حادثه‌خیز، کاهش تصادفات، فعال‌سازی سامانه سیتا، حسابرسی دهیاری‌ها، جلوگیری از استخدام‌های غیرقانونی و برگزاری آموزش‌ها بصورت دوره‌ای هم عملکرد کردستان ۸۶ درصد محقق شده است.

بهمنی همچنین از تحقق ۹۲ درصدی برنامه‌های اقتصادی استان خبر داد و گفت: این شاخص در زمینه‌های احیای واحدهای راکد، احصای شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش تعداد آنها در دولت سیزدهم و بوده است.

وی ادامه داد : با برگزاری بیش از ۱۲ جلسه در دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوقی و تشکیل چهار کارگروه، بر فعالیت‌های استان نظارت می‌شود.

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوقی استانداری کردستان خاطرنشان کرد: برگزاری همایش ملی، تکریم مردم افزایش بهره‌وری ارتقای سلامت اداری با حضور ۳۱ استان کشور در سنندج برگزار شد که نتیجه آن کتابچه‌ای شد که به ادارات و دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

بهمنی با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۸۵۶ درخواست تسهیلات قرض‌الحسنه در دور اول سفر رییس جمهور به کردستان ثبت شد افزود: تاکنون معادل ۹۶ درصد این تسهیلات پرداخت شده است.