پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ , ۰۰:۰۷:۴۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۸/۱۱ ساعت ۲۰:۰۸
لینک کوتاه مطلب:

وزیر کشور: روند رشد کردستان با دسیسه دشمنان متوقف نمی‌شود

وزیر کشور که در همراهی با دومین سفر هیات دولت، به بانه کردستان سفر کرده است، بر لزوم فعال‌تر ساختن ظرفیت‌های این منطقه برای توسعه و پیشرفت تاکید کرد و گفت: روند رشد کردستان با دسیسه دشمنان متوقف نمی‌شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی استانداری کردستان به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور، دکتر احمد وحیدی روز پنجشنبه در نشست با امامان جمعه و جماعت، نمایندگان اقشار مختلف، معتمدان و بازاریان بانه اظهار کرد: دشمن در تلاش است که میان مردم این منطقه تفرقه ایجاد کند، بنابراین باید هوشیار بود و توطئه هایشان را خنثی کرد.

وی با بیان اینکه غربی‌ها، قومیت‌ها را نادیده گرفتند اما در ایران اسلامی، اصالت اقوام حفظ شده است، افزود: اقوام ایرانی از فرهنگ و اصالت خود محافظت می‌کنند و ارزش و احترام خاصی دارند.

وزیر کشور بر لزوم توسعه صادرات از مرز سیرانبند بانه تاکید کرد و افزود: هم‌افزایی با استان‌های منطقه اقلیم کردستان عراق بسیار خوب است و سعی داریم این همکاری بیشتر شود.

وحیدی ادامه داد: بازار اقلیم کردستان عراق مقصد بسیار خوبی برای کالاهای ایرانی است و با توجه مناسبات فرهنگی و قومی این تعامل‌ها باید توسعه پیدا کند و افزایش یابد.

وی درباره بازگشایی بازارچه‌های مرزی در بانه هم گفت: این بازگشایی باید منجر به توسعه و انجام فعالیت اقتصادی شود.

وزیر کشور مردم بانه را دین‌دار و مومن توصیف کرد و ادامه داد: مردم این شهر در اغتشاشات سال گذشته نمره قبولی گرفتند و این مهم بسیار ارزشمند است.

انتخابات، دیگر موضوعی بود که وزیر کشور به آن اشاره کرد و گفت: شرکت گسترده در انتخابات امسال اعم از مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اهمیت دارد و باید زمینه این حضور را فراهم ساخت.

در این نشست تعدادی از جمع حاضر به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.