پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ , ۰۷:۰۳:۰۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۸/۲۸ ساعت ۱۶:۱۸
لینک کوتاه مطلب:

معاون استاندار در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان:

مرز باشماق مجرای تنفسی اقتصادی کشور است/ تصویب بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر دوم رئیس جمهور به کردستان/ باشماق ظرفیت سالانه ۲۰ میلیارد دلار مبادلات خارجی دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با تاکید بر اینکه مدیریت مرز باشماق باید تعیین تکلیف شود، گفت:  این مرز مجرای تنفس اقتصادی کشور است که ظرفیت سالانه ۲۰ میلیارد دلار مبادلات خارجی را دارد.

 به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان،” مهدی رمضانی” در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در محل سالن شهدای گمنام برگزار شد، ضمن اشاره به مظلومیت مردم غزه و فلسطین که همواره مورد آماج حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی قرارمی‌گیرند از خداوند متعال پیروزی حق بر باطل را خواستار شد و گفت: علی رغم مظلومیت، پیروزی با اسلام، مقاومت و جبهه فلسطین است.

وی ضمن قدردانی از مردم حماسه آفرین و قدردان استان در استقبال از دولت مردمی و سفر اخیر رئیس جمهور به کردستان، خاطرنشان کرد: رییس جمهور در کلامی شیوا و شیرین و در ادامه فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سفر سال ۸۸، استان کردستان را «استان تمدنی کشور » یاد کردند که نشان از عمق توجه و عنایت ایشان به استان دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در ادامه، مصوبات هیات دولت به استان را ۱۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

رمضانی با بیان اینکه همه ما و مدیران دغدغه‌مند دنبال
اقتصاد پایدار تولید محور و درون‌زا هستیم، افزود:  امیدواریم مردمی که دغدغه معیشتی دارند بتوانند از مزایای اقتصاد مترقی وشکوفا و به تدریج اسلامی شده بهره‌مند شوند و مسئولین نیز در این راستا همت بگمارند.

وی تلاش برای توسعه اقتصادی را مستلزم شناخت آفات اقتصاد بیان کرد و گفت: یکی از این غده‌های سرطانی که اقتصاد ما را به نابودی کشانده و بر پیکر آن فشار آورده قاچاق کالا است‌ لذا بایستی مبارزه با آن نیز به معنای واقعی در کشور انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، بر اجرای طرح های مختلف ولو بصورت آزمایشی اما کارشناسی شده برای مبارزه با قاچاق سوخت تاکید کرد و گفت: در طول یک سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه ساماندهی مرز باشماق صورت گرفته و امیدواریم این حرکت تداوم و سرعت بیشتری پیدا کند.

رمضانی تصریح کرد: تملک اراضی در مرز باشماق یکی از گره‌های کور بیست و چند ساله‌ای بود که با پیگیری‌های استاندار ساعی استان و عنایت معاون اول رییس جمهور باز شد.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت مرز باشماق باید تعیین تکلیف شود، افزود:  راهداری متولی مدیریت مرز بوده و همه ظرفیت‌ها برای انجام یک مدیریت مناسب در مرز پای کار بیاید.

این مقام مسئول اظهار کرد: مرز باشماق مجرای تنفسی اقتصادی کشور ست که ظرفیت سالانه  ۲۰ میلیارد دلار مبادلات خارجی را دارد.

رمضانی اضافه کرد : مرز محل ایستایی نیست هرچیزی که باعث توقف تاجر و کامیون و نارضایتی بازرگان شود آفت است و این آفات باید شناسایی و بستر رفع آن فراهم شود‌.

وی در پایان بر هوشمندسازی و بروز رسانی طرح‌های مختلف در حوزه مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد.