پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ , ۰۴:۱۰:۲۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۸/۲۹ ساعت ۱۵:۴۴
لینک کوتاه مطلب:

معاون استاندار در دومین دوره انتخابات تعیین نمایندگان سازمان‌های مردم‌ نهاد در شورای توسعه و حمایت مطرح کرد:

مرکز توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی در کردستان راه‌اندازی می‌شود/ سمن‌ها می‌توانند شریک راهبردی دولت در حل مشکلات جامعه باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و با هدف حمایت از اقشار آسیب پذیر، مجتمع چند منظوره رفاهی، اقتصادی و توانمندسازی در سنندج احداث می‌شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “مهدی رمضانی” صبح امروز دوشنبه ۲۹ آبان ماه  در دومین دوره انتخابات تعیین نمایندگان سازمان‌های مردم‌ نهاد در شورای توسعه و حمایت استان، اظهار کرد: در حوزه اجتماعی اگر بتوانیم بسیاری از مسائل را کنترل کنیم و تمرکزی بر آن داشته باشیم طبیعتا به مسائل امنیتی و موارد بغرنجی که امروز جوامع با آن درگیر هستند، نمیرسیم.

وی اضافه کرد : ما امروز با معلول‌هایی از جمله طلاق، اعتیاد، خودکشی و بسیاری از مشکلات اجتماعی مبارزه می‌کنیم شاید اگر علت این آسیب‌ها را به خوبی پایش و تحلیل می‌کردیم اکنون درگیر این معلول‌هایی که به صورت فزاینده در جامعه در حال رشد و تکثیر هستند، نبودیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در ادامه ضمن قدردانی از دغدغه مندی سمن‌ها و تشکل‌های مردمی در استان گفت: امیدوارم جوانان داوطلب در این عرصه با تاسی از  فداکاری پیشکسوتان این حوزه در حل مشکلات و کاهش آسیب های اجتماعی استان پای‌کار باشند.

رمضانی در ادامه، اجتماعی سازی و مردمی سازی بسیاری از موضوعات را چاره کار دانست و گفت:
دولت به تنهایی نمی‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثرباشد لذا مشارکت مردم به صورت خودجوش و افراد مبتکر می‌توانند به رفع آسیب‌های اجتماعی کمک کنند‌.

وی از راه‌اندازی مرکز توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی در سنندج خبر داد و گفت: با همت و رایزنی مدیر کل فرهنگی اجتماعی استان کردستان،  در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و با هدف حمایت از اقشار آسیب پذیر، مجتمع چند منظوره رفاهی، اقتصادی و توانمندسازی در محل انبار قدیمی غله سنندج احداث می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، برگزاری جلسات با انجمن‌های مردمی در راستای احصای مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و رفع این معضلات را ضروری عنوان کرد و گفت: امیدواریم با انتخاب بهترین افراد این انتخابات برگزار شود و زمینه رشد و بالندگی هر چه بیشتر سازمان‌های مردم نهاد در استان را شاهد باشیم.

گفتنی است در پایان این مراسم انتخابات تعین نمایندگان سازمان های مردم نهاد در شورای توسعه و حمایت استان برگزار گردید که آقایان میلاد رضایی و کاوه قادری به عنوان اعضا اصلی و آقای کیوان چارداولی به عنوان عضو علی البدل انتخاب شدند.