پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ , ۰۴:۰۰:۴۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۹/۲ ساعت ۱۰:۲۴
لینک کوتاه مطلب:

استاندار در جلسه شورای زکات ؛

احیاء فریضه الهی زکات در گرو تلاش همگانی/ پرداخت زکات بیانگر اهتمام جدی مردم کردستان به دستورات دین است

استاندار کردستان ضمن تأکید بر لزوم احیای فریضه زکات در جامعه گفت:  مدیریت استان با تمام توان ، از احیای این فریضه مهم دین مبین اسلام که مایه‌ برکت دراستان است، حمایت می‌کند.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا” عصر امروز پنجشنبه دوم آذرماه در دومین جلسه شورای زکات استان اظهار کرد: زکات از واجبات مالی در دین اسلام است و آثار پرداخت آن در جامعه باید ملموس باشد.

وی با اشاره به  اینکه نهادینه سازی فرهنگ زکات از مهم ترین الزامات جامعه اسلامی است، افزود: یکی از مهم ترین عواملی که می تواند در توسعه، ترویج و نهادینه سازی فرهنگ پرداخت زکات در جامعه موثر واقع شود، بحث آگاهی بخشی است.

استاندار کردستان با قدردانی از همه کسانی که در احیای این فریضه الهی مشارکت خوبی داشته‌اند، اضافه کرد:  بر اساس مصوبه شورای زکات اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است و تداوم این امر در راستای کمک به محرومان بسیار اهمیت دارد‌.

زارعی کوشا ضمن تأکید بر لزوم احیای فریضه زکات در جامعه گفت:  مدیریت استان آماده است با تمام توان و اختیارات خود، از احیای این فرضه مهم اسلام که مایه‌ افزایش برکت در استان است، حمایت کند.

وی با اشاره به اهمیت پرداخت زکات و آثار و برکات آن در زندگی مادی و معنوی، عنوان کرد: پرداخت زکات بیانگر اهتمام جدی مردم کردستان به دستورات دین است.

وی با اشاره به رتبه اول استان در تولید گندم دیم، تصریح کرد: بیش از ۱۰ درصد گندم کشور در کردستان تولید و تامین می‌شود‌، لذا این برکت و فزونی نعمت جای شکرگزاری دارد.