پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ , ۰۶:۵۶:۳۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۹/۵ ساعت ۱۲:۳۱
لینک کوتاه مطلب:

تحقق عزمی دیگر برای خدمت به مردم ؛

افتتاح باند دوم محور بیجار- دیواندره

با حضور استاندار کردستان و جمعی از مسئولین، باند دوم  محور بیجار- دیواندره به طول ۱۹ کیلومتر به بهره‌برداری رسید

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، صبح امروز یکشنبه پنجم آذر ماه، با حضور استاندار کردستان، امام جمعه، فرماندار و نماینده بیجار، اعضای شورای تامین و جمعی از مسئولین، ۱۹ کیلومتر از باند چهار خطه محور بیجار- دیواندره در راستای کاهش هزینه های استهلاک، کاهش مصرف سوخت و صرفه جویی در زمان، ازدیاد ایمنی تردد، کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن و ارتقاء شاخص های برخورداری از راه مناسب و بزرگراهی، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

استاندار کردستان در این آیین، محورهای مواصلاتی  و حمل و نقل جاده‌ای را ضرورت و از  نیازهای جدی استان دانست و اظهار داشت: پروژه‌های زیادی در سفر اخیر هیات دولت به کردستان با تامین اعتباری که صورت گرفت به سرانجام رسید.

زارعی کوشا ادامه داد: کریدور شمال‌غرب به جنوب غرب، مسیر زنجان به بیجار، بیجار به دیواندره و بانه – سقز نیاز فوری به تکمیل و تجهیز دارد که نیازمند اعتبارات قابل توجه و جزو نقاط تمرکز و مورد پیگیری است.

وی دستیابی به شاخص مناسب در حوزه راه‌های استان را از جمله اهداف خود و دیگر همکاران این حوزه برشمرد و افزود:  شهرستان بیجار در شاخص‌ها با تناقض وسعت – جمعیت روبه‌رو است چراکه از حیث وسعت یکی از بزرگترین شهرستان‌های استان است اما از نظر جمعیت نسبت به وسعت از جایگاه پایین تری برخوردار است.

طبق اظهارات استاندار کردستان، با در نظر گرفتن شاخص جمعیت،
برخورداری شهرستان بیجار بیش از سه برابر میانگین استان و یکی از برخوردارترین شهرها از نظر محورها و راه‌های اصلی، بزرگراهی و راه‌های روستایی است.

زارعی کوشا خاطرنشان کرد: عملیات‌ اجرای این پروژه از سال ۱۳۸۹ آغاز شد و با توجه به طول ۵۴ کیلومتری محور بیجار به دیواندره، تا پایان نیمه‌ اول سال ۱۴۰۱، از ۳۵ درصد پیشرفت‌ فیزیکی برخوردار بود.

وی با بیان اینکه این پروژه
در سفر اخیر رییس جمهور به استان،  بیش از ۹۸ درصد پیشرفت داشت، گفت:  تاکید دولت افتتاح واقعی پروژه‌هاست‌‌ از این رو در جریان سفر از لیست افتتاح ها خارج کردیم، امیدوارم این تعهد و احساس مسئولیت نسبت به مردم همواره در نظر گرفته شود

گفتنی است، این پروژه به دست پدر مرحوم پروفسور “محمدرضا ستاره” دانشمند برجسته کردستانی و فیزیکدان مشهور ایرانی و پدر شهید دولت پور که در این مسیر در اثر سانحه تصادف جان خود را از دست داده بودند ، افتتاح و به مردم شهرستان بیجار تقدیم شد.