پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ , ۰۳:۰۷:۴۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۹/۲۶ ساعت ۱۳:۲۰
لینک کوتاه مطلب:

وداع باشکوه آحاد مردم با پیکر مطهر شهدا در کردستان با حضور استاندار؛

جایگاه برجسته ایران در نظام بین‌الملل به برکت خون شهداست/ جریان انقلاب اسلامی با خون شهدا شکل گرفته و انحراف و ناخالصی نمی پذیرد

استاندار کردستان با تاکید بر ادامه راه شهیدان و ضرورت توجه به پیام شهدا گفت: افتخار می‌کنیم که امروز کشور ایران پرچم‌ دار جریان حق در دنیاست و چون زلال پاک انقلاب با خون شهدا شکل گرفته، ناخالصی و انحراف را نمی‌پذیرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، امروز یکشنبه ۲۶ آذر ماه،  همزمان با سراسر کشور مراسم تشییع پیکر مطهر چهار شهید گمنام در شهرهای کردستان با حضور استاندار، جمعی از مسئولین، اقشار مختلف مردم شهید پرور و همیشه در صحنه استان برگزار شد و همه با دل و جان آمدند تا با فرزندان خود که در گمنامی برای امنیت این کشور جان خود را تقدیم کرده‌اند، وداع کنند.

استاندار کردستان در این مراسم، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، دُردانه رسول اعظم(ص)، کوثر قرآن، اظهار داشت: امروز روز حزن و اندوه مسلمانان است و ما در شهرِ خاطره‌های شهیدان مهمان ۴ شهید گمنامی هستیم که گمنامی آنان برای ماست، اما آوازه‌ی آنان در عرش اعلا برای ملکوتیان شناخته شده است.

زارعی کوشا با قدردانی از حضور گسترده مردم در این مراسم، افزود: یقینا این حضور جز با عنایت حضرت حق تعالی و دعوت شهیدان برای کسی میسر نخواهد بود.
وی در تبیین شخصیت بزرگ حضرت فاطمه سلام‌ الله علیها گفت: امروز مسلمان و مومنان مقامی را گرامی داشته و تجلیل می کنند که در تمام منابع، کلام و بیان علمای اهل‌سنت و تشیع به عنوان برترین زن عالم از سوی پیامبر(ص) معرفی و توصیف شده است.

وی با بیان اینکه در چنین روز بزرگی میزبان شهدای گمنامی هستیم که گمنامی را از مادرشان به ارث برده و به دنبال نام و مقام نبودند تا در عرش اعلا نام و نشان بیابند، گفت: شهدا با نفس‌های قدسی امام راحل(ره) دل در گرو آرمان‌های بلند اسلام نهادند تا این مرزو بوم را از لوث تجاوز متجاوزان وابسته به استکبار جهانی، محافظت کنند.

استاندار کردستان تصریح کرد: اگر امروز جمهوری اسلامی در دنیا جایگاه برجسته داشته و یکی از اضلاع تاثیرگذار بر تمام معادلات بین‌المللی است، مظهر این اقتدار و افتخار و عامل امنیت امروز ما ، همین شهدای گمنام هستند که جان خود را برای انقلاب فداکردند.

زارعی‌کوشا بیان کرد: حضور شهدا یک پیام بزرگ برای آحاد مختلف به ویژه کارگزاران، مدیران و مسئولان نظام دارد و آن‌این‌است که: بدانند بر سر سفره امنیت و آرامش حاصل از خون چه جوانان برومندی نشسته‌اند و اینکه این میزها و پست‌ها به برکت خون این شهدا فراهم شده است.

وی بیان کرد: بیش از ۳۰ سال است که دشمنان در مرزهای ما با جنگ‌های نیابتی می‌خواهند ناامنی  را به کشور ما منتقل کنند، اما نتوانسته‌اند و اگر امروز ایران   در میانه آتش، یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا است، به برکت همین خون شهدا است.

استاندار کردستان ابراز داشت: اگر دیروز ما شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می‌دادیم و ما را به توهم دشمنی و تندرویی متهم می‌کردند اما امروز سراسر عالم شاهد جنایات رژیم صهیونیستی در غزه هستند که کمتر از دو ماه بیش از ۱۸ هزار نفر شهید و ۵۰ هزار نفر را مجروح کرده است.

زارعی کوشا با انتقاد از اینکه علی‌رغم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، مدعیان حقوق بشر فقط نگاه کرده و واکنشی نشان نمی‌دهند، ادامه داد: نهادهای بین‌المللی بی خاصیت فقط به نظاره نشسته اند تا شکست جوانان حماس از رژیم خبیث صهیونیستی اتفاق بیفتد اما به فضل الهی آنچه که تا به امروز اتفاق افتاده، تحقق وعده‌های الهی بوده و امیدواریم نابودی این جنایتکاران به دست جوانان مومن جبهه مقاومت بزودی محقق  شود.

وی بیان کرد : افتخار می‌کنیم که  امروز کشور ایران پرچم‌دار جریان حق در دنیاست، نظام جمهوری اسلامی نظامی الهی است و چون با خون شهدا شکل گرفته، انحراف و ناخالصی نمی‌پذیرد.

استاندار کردستان با اشاره به پیام شهدا، به مسئولان یادآور شد:  هر کسی ناخالصی و کجی در کارکرد دارد، بداند که زلال پاک انقلاب ناخالصی نمی‌پذیرد و در جایی ناخالصی‌ها بیرون ریخته می‌شود.

زارعی‌کوشا با تاکید بر اینکه باید بین حقانیت انقلاب با عملکرد برخی مسئولان که کارکردشان ضعف و نقصانی دارند، تفکیک قائل شد، اظهار کرد: ضعف عملکردی مدیران ارتباطی به اصل و حقانیت انقلاب ندارد، و امروز خدای را شاکریم که دولت سیزدهم خود را مطیع رهبری می‌داند و شبانه روز به دنبال رفع مشکلات، کجی‌ها و مبارزه با فساد است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه مبارزه با فساد، آرمان بزرگ ما و پیام خون شهدا است، گفت: امیدواریم که خداوند به برکت خون پاک شهدا، توفیق شناخت و عمل به وظیفه را به ما عنایت فرماید.

گفتنی است؛ پیکرهای مطهر شهدا امروز همزمان با سراسر کشور، در سنندج، دهگلان، بیجار و قروه تشییع و تدفین شد.