پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ , ۰۰:۵۳:۰۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۰/۹ ساعت ۱۱:۱۱
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان در مراسم گرامیداشت حماسه یوم الله ۹ دی در ارومیه:

هدایت‌های مقام معظم رهبری تا به امروز راه را بر دشمنان بسته است/ فتنه ۸۸ نمونه تکامل‌یافته فتنه‌های قبلی و محصول طراحی پیچیده برای برچیدن نظام بود

استاندار کردستان گفت: فتنه ۸۸ محصول یک اختلاف سیاسی و انتخاباتی نبود یک عقبه داشت و با یک طراحی پیچیده شکل گرفت تا جامعه را دچار بحران کند.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، صبح امروز، مراسم گرامیداشت حماسه مردمی نهم دی ماه در مصلای امام خمینی(ره) شهرستان ارومیه با حضور استاندار کردستان و آحاد پرشور مردم این شهر با محوریت “بازخوانی فتنه‌های آمریکایی و صهیونیستی” هم‌زمان با سراسر کشور برگزار  شد.

در این مراسم استاندار کردستان با درود و صلوات به ارواح پاک و مطهر شهدای گرانقدر کشور و ۱۲ هزار شهید سرافراز استان آذربایجان غربی و بیش از ۳۶ هزار شهید مهاجر و انصار که در این خطه از کیان نظام اسلامی و میهن عزیزمان دفاع کردند، از چهره‌های تابناک این دیار که به تاریخ بشریت معرفی و در تاریخ انقلاب اسلامی و ایران زمین تا ابد ماندگار شدند تجلیل کرد و اظهار داشت: حماسه ۹ دی، نماد بصیرت، موقع شناسی، بیداری و دشمن شناسی ملت بزرگ ایران است‌.

“اسماعیل زارعی کوشا” با بیان اینکه حضور مردم و مسئولین در این مجلس به منزله‌ی تجدید میثاق با ولایت و مقام معظم رهبری است، افزود: در طول این چند دهه فتنه‌های مختلفی را پشت سر گذاشتیم، اما فتنه ۸۸ یک نمونه تکامل یافته از فتنه های قبلی بود که طراحی و اجرا شد.

وی با اشاره به اقتدار ملت بزرگ ایران در طول ۴۵ سال از پیروزی انقلاب و ایستادگی در مقابل نظام استکباری با تمام توان، دشمنی استکبار و صهیونیست ها با نظام و ملت ایران را نشان دهنده حقانیت مسیر انقلاب دانست.

استاندار کردستان گفت: انقلاب اسلامی به عنوان یک حرکت بزرگ و بی نظیر در دورانی که انسانیت، اخلاق و گرایش به معنویت و اسلام در دنیا به شدت به سمت ضعف و سستی حرکت کرده بود با رهبری امام راحل(ره) و حمایت و حضور ملت بزرگ ایران نه تنها رژیم ظاعوتی را در ایران سرنگون کرد و جمهوری اسلامی را با رای و انتخاب مردم به پیروزی رساند، بلکه تاثیرات بسیار زیادی در منطقه و دنیا داشت.

زارعی کوشا ادامه داد: امروز بعد از گذشت قریب ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ما برای بیان حقانیت انقلاب و برشمردن مصادیق حاکی از حقیقت و حقانیت این حرکت و همچنین وعده‌های محقق شده الهی در طول این سال ها کارسختی نداریم چرا که در این دوران اتفاقات متعددی افتاده است و به عینه دست عنایت الهی را همگان دیده اند و به انحاء مختلف این حقانیت به منصه ظهور رسیده است .

وی فتنه ۸۸ را یک نمونه تکامل یافته از  توطئه شیاطین بزرگ برشمرد که در بستری پیچیده با پشتیبانی کم سابقه رسانه‌ای و تبلیغاتی طراحی شده بود در فضایی غبار آلود، به دنبال لطمه سنگین به جمهوری اسلامی بود.

طبق اظهارات استاندار کردستان، بعضا افرادی که قبل و بعد از انقلاب، سوابق و مناصب مهمی داشتند اما در سال ۸۸ ،مواضع مغایر و یا سکوت و بلاتکلیفی آنها موجب شد بخشی از جامعه هم در تشخیص حق از باطل دچار تردید شوند.

زارعی کوشا افزود: کسانی که برای رسیدن به منافع شخصی و جناحی خود با دنباله روی نقشه‌ای که دشمن طراحی کرده بود، زمینه خسارت‌های جبران ناپذیری را برای کشور ما فراهم کردند،  باید پاسخگو باشند.

وی اظهار کرد: آنچنان که در طول این دوران همواره چراغ درخشان ولایت و رهبری راهنما و هادی امت بوده و همچنان که اعتقاد و ارادت به خاندان پیامبر (ص) مسیر را برای ملت ما روشن کرده در مقابل این فتنه پیچیده نیز بویژه پس اهانت فتنه گران به عزاداری امام حسین علیه السلام ، مسیر غلط فتنه گران بیش از پیش واضح گردید و لذا ملت مومن و بصیر ایران اسلامی به طور قاطع در نه دی ماه نقطه پایانی بر حرکتی گذاشتند که با پشتیبانی استکبار کشور ما را در مدت چند ماه دچار آشوب کرده بود.

استاندار کردستان اضافه کرد :البته این فتنه آثار مخرب و آسیب‌های زیادی در ابعاد اقتصادی و بین المللی برای کشور ما به دنبال داشت.

زارعی کوشا گفت: موشکافی و تبیین عقبه فتنه و همچنین کار بزرگی که مردم و رهبری در میانه این فتنه سنگین انجام دادند، ضروری است.

وی خاطرنشان کرد : فتنه ۸۸ محصول یک اختلاف سیاسی و انتخاباتی نبود یک عقبه داشت و با یک طراحی پیچیده شکل گرفت تا جامعه را دچار بحران کند.

زارعی کوشا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت: حاج قاسم شخصیتی است که از هر زاویه نگاه کنیم نماد و شاگرد پرورش یافته در مکتب امام حسین (ع)، امام راحل(ره)‌ و مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه سردار دلها به تنهایی حجتی برای حقانیت انقلاب و نماد تکلیف مداری محسوب می‌شود یادآور شد: حاج قاسم فراتر از مرزهای جغرافیایی و جهان اسلام محبوب همه آزادیخواهان و مستضعفان جهان است.

زارعی کوشا افزود:، ما در دنیا سربلندیم برای اینکه خطر غده سرطانی رژیم صهیونیستی را پیش و بیش از همگان امام راحل(ره) تشخیص داد و تاکید کرد که باید محو شود، و امروز خدای متعال راشاکریم برای وجود سراسر خیر و برکت و حکمت رهبرحکیم و عالیقدر انقلاب اسلامی، آن بزرگمردی که به سرانگشت تدبیر خود نظام استکباری را در دنیا متحیر و مستاصل کرده و با هدایت پیامبرگونه خود این ملت و  کشور را  در طوفان‌ها از فتنه‌ها به سلامت عبور داده است.

زارعی کوشا به راهبرد دولت سیزدهم گریزی زد و گفت: در این دولت نوکری و خدمت به مردم و سربازی مقام معظم رهبری سرمنشا امور و افتخار مسئولین است و ما به وجود رئیس جمهوری با اخلاص افتخار می‌کنیم که در میانه هجمه‌های داخلی و خارجی به دنبال تحقق منویات رهبری و رفع مشکلات ولی‌نعمتان است.