سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ , ۱۴:۰۰:۴۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ ساعت ۱۸:۵۱
لینک کوتاه مطلب:

به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی و جشن درختکاری همزمان با سراسر کشور

استاندار کردستان با کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری دیدار کرد/ فرهنگ طبیعت دوستی با مشارکت رسانه‌ها نهادینه شود/ کارکنان منابع طبیعی حافظان و پاسداران منابع ملی هستند

استاندار کردستان گفت: فرهنگ کاشت درخت و حفظ عرصه‌های طبیعی به عنوان امانتی برای آیندگان و اقدامی خداپسندانه باید بین آحاد جامعه با مشارکت رسانه‌ها نهادینه شود‌

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا” امروز سه‌شنبه ۱۵ اسفند ماه به مناسبت روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی با حضور در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان به منظور نکوداشت این ایام و سنت حسنه درختکاری، ضمن دیدار صمیمی با کارکنان و بازدید از  تمامی بخش‌های این اداره به کاشت نهال و مشارکت در این امر ارزشمند اقدام کرد.

استاندار کردستان در این دیدار با تقدیر از خدمات و زحمات شبانه‌روزی کارکنان منابع طبیعی استان در تمامی شرایط و فصول سال، طی نشستی با مسئولان و کارکنان این ارگان خطاب به آنها خاطرنشان کرد: در نمایشگاه مدیریت بحران گوشه‌ای از زحمات بی شائبه و مخلصانه  شما مبنی بر صیانت از مراتع و حفظ  و حراست از منابع طبیعی به عنوان برگ زرینی از تاریخ افتخارات استان برای وزیر محترم کشور بازگو و بیان شد که مورد تجلیل و تقدیر ایشان قرار گرفت.

زارعی کوشا اظهار کرد:  معتقدم مسئولیت‌پذیری ما در هر شغل و جایگاهی فقط مختص دوران خدمت نیست بلکه دامنه تاثیرگذاری کارهای ماندگاد برای نسل‌های بعدی نیز موثر است و تصمیمات ما بر آیندگان اثر گذار خواهد بود.

وی کارکنان منابع طبیعی را حافظان و پاسداران منابع ملی توصیف کرد که شبانه روز بسیجی وار و جهاد گونه در میدان هستند.

استاندار کردستان بر مشارکت همگانی در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی این استان تاکید کرد و خواستار ترویج فرهنگ حفاظت از عرصه‌ها و منابع طبیعی شد .

زارعی کوشا با بیان اینکه حفظ محیط زیست و صیانت از منابع طبیعی بافرهنگ سازی در جامعه میسر خواهد شد، افزود: فرهنگ کاشت درخت و حفط عرصه‌های طبیعی به عنوان امانتی برای آیندگان و اقدامی خداپسندانه بین آحاد جامعه با مشارکت رسانه‌ها نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه  کاشت درخت، مصداق کار خیر ماندگار ، طبیعت دوستی و انجام وظیفه نسبت به نسل‌های آینده و کره زمین است، افزود: هر یک با کاشت سه درخت، صدقه جاریه و کاری ماندگار به یادگار بگذاریم.

زارعی کوشا با تاکید بر نهادینه سازی فرهنگ طبیعت دوستی در  پایان این دیدار تصریح کرد: امید است با اندیشه‌ای پویا، عزمی راسخ و استوار در راستای حفظ و احیای عرصه‌های منابع طبیعی و خدمت خالصانه با استعانت از خداوند متعال گام برداریم.

استاندار کردستان به مناسبت روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در محوطه‌ی این اداره یک نهال غرس کرد.

همچنین امروز با حضور استاندار کردستان به مناسبت روز درختکاری، غرس ۵۰۰ هزار اصله نهال توسط سپاه کردستان آغاز شد.

زارعی کوشا در این مراسم اظهار کرد: سهم کردستان از کاشت یک میلیارد درخت، ۱۲ میلیون نهال است اما امیدواریم بیشتر از این سهمیه بتوانیم در کردستان نهال غرس کنیم چون ظرفیت آن در این استان وجود دارد و باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد.

وی اضافه کرد: هم در تولید نهال و هم در زمینه کاشت آن در استان اقدامات خوبی توسط منابع طبیعی انجام شده که قابل تجلیل است.

استاندار کردستان تصریح کرد: ما نسبت به آیندگان مسوولیم چرا که در پاسخ به مطالبات آنها باید پاسخگو باشیم.

زارعی کوشا کاشت ۵۰۰  هزار اصله نهال توسط سپاه را اقدامی ارزشمند و مبارک برشمرد و گفت: در این ایام به طور ویژه هر درختی که کاشت می‌شود به نام یک شهید باشد که به باروری و ماندگاری آن کمک خواهد کرد.