چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ , ۰۸:۵۰:۴۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ ساعت ۲۱:۵۹
لینک کوتاه مطلب:

برگزاری جشنواره رسانه و منابع طبیعی با حضور معاون استاندار؛

فرهنگسازی شاه کلید حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی است /قدردانی معاون استاندار از حضور آگاهانه و هوشمندانه مردم در انتخابات

معاون توسعه و منابع انسانی استاندار کردستان، آموزش و فرهنگسازی را زیرساخت حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی دانست و گفت: منابع طبیعی به عنوان زیربنای توسعه اقتصادی و اجتماعی در راستای تحقق اهداف گسترده خود نیازمند فرهنگ سازی و آموزش توسط رسانه‌ها است.

 

به گزارش روابط عمومی استاندار کردستان، “عبدالله رشیدی پور” شامگاه امروز سه‌شنبه ۱۵ اسفند ماه در سومین جشنواره رسانه و منابع طبیعی که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد با اشاره به مشارکت حماسی مردم استان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، اظهار کرد: این حضور نشان‌دهنده صلابت و ایستادگی مردم در پای نظام و گذر از مشکلات بود و قطعاً در ایجاد تحول آینده کشور و به تبع استان کردستان نیز حرکتی راستین انجام دادند و صفحه تابناک دیگری بر افتخارات بزرگ انقلاب افزودند.

وی با بیان اینکه حضور باشكوه و كم نظير مردم مومن و فداكار استان کردستان در انتخابات بيانگر تعهد، روحيه انقلابی و ايمان به نظام مقدس جمهوری اسلامی بود افزود: شعور بالای سیاسی و درک نیات خصمانه دشمن به کمک گام‌های استوار مردم آمد تا از اولین ساعات صبح ۱۱ اسفند به تبعیت از رهبر معظم انقلاب، پا به عرصه تعیین سرنوشت خود بگذارند.

معاون توسعه و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: پاسخ به ندای حکیمانه رهبر عظیم الشان انقلاب، عشق به ایران مقتدر و پایداری به انقلاب اسلامی از انگیزه‌های رأی دهندگان به شرکت در این حماسه بزرگ بود تا در حفاظت از میراث امام و شهدا بیش از گذشته اهتمام داشته باشیم.

رشیدی پور با اشاره به برگزاری انتخاباتی سالم و امن در کردستان با جلوگیری از هر گونه تنش در فرآیند انتخابات ۱۱ اسفند تأکید کرد: غیرتمندی مردم در استقبال تدریجی از صندوق آرا در شعبه‌های مختلف، منجر به  فروپاشی دسیسه‌های دشمن شد‌.

معاون توسعه و منابع انسانی استاندار کردستان نیز در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود در این جشنواره اظهار کرد: عدم فرهنگ‌سازی بیشترین مشکل را متوجه محیط زیست و منابع طبیعی ما کرده است و مخاطراتی را در این راستا شاهد هستیم.

رشیدی پور به ضرورت حفظ منابع طبیعی استان تاکید کرد و افزود: ما وارث منابع طبیعی از گذشتگان هستیم و باید آن را برای آیندگان نگهداری کنیم.

وی آموزش و فرهنگسازی را زیرساخت حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی دانست و گفت: منابع طبیعی به عنوان زیربنای توسعه اقتصادی و اجتماعی در راستای تحقق اهداف گسترده خود نیازمند فرهنگ سازی و آموزش توسط رسانه‌ها است.

معاون توسعه و منابع انسانی استاندار کردستان به نقش رسانه در حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و گفت: با همین تلاش رسانه‌ای توانستیم فرهنگ عدم شکار را در استان فرهنگ‌سازی کنیم.

رشیدی‌پور تاکید کرد: جامعه‌ای سرزنده است که منابع طبیعی آن حفظ شود که این امر به تنهایی توسط منابع طبیعی میسر نخواهد شد لذا باید تشکل‌های زیست محیطی با محوریت مردم برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی هم به کمک بیایند و در این زمینه فرهنگ صیانت از محیط زیست را در جامعه ترویج و نهادینه کنند.

لازم به ذکر است ۱۸۴ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که امروز از نفرات برتر تقدیر شد.