یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۰:۱۷:۵۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۱/۷ ساعت ۱۰:۲۶
لینک کوتاه مطلب:

برگزاری جلسه بررسی « ثبت جهانی روستای پالنگان» به ریاست استاندار؛

روستای تاریخی پالنگان در مسیر ثبت جهانی قرار گرفت/ایجاد زیرساخت‌های لازم و تدوین برنامه راهبردی در روستاهای هدف گردشگری در اولویت باشد/ ثبت جهانی پالنگان بستر شکوفایی اقتصادی منطقه است

استاندار کردستان ثبت جهانی پالنگان را دروازه حضور گردشگران داخلی و خارجی و بستر شکوفایی اقتصادی منطقه اعلام کرد و گفت: ثبت جهانی این روستا گامی بلند در توسعه گردشگری استان و مستلزم طراحی خلاقانه و همکاری همه‌جانبه بخش دولتی با مشارکت مردم است‌‌.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا” امروز سه شنبه هفتم فروردین ماه در
جلسه بررسی ثبت جهانی روستای پالنگان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، ثبت جهانی روستای پالنگان را ارزشمند خواند و اظهار داشت: بررسی فرایند ثبت این مکان تاریخی با ارائه راهکارهای جامع و طراحی خلاقانه مستلزم تعیین اولویت‌های مشخص است.

وی بر لزوم همکاری تمامی دستگاه ها در فراهم کردن الزامات تحقق این هدف تاکید کرد و ادامه داد: پیش از این نیز اقدامات خوبی برای شناساندن کردستان به جهان انجام شده است و در این راستا به جد از حق استان دفاع خواهیم کرد‌.

استاندار کردستان با بیان اینکه ثبت جهانی روستای پالنگان تاثیر فراوانی در توسعه گردشگری استان خواهد داشت افزود: ثبت جهانی این روستا می‌تواند دروازه حضور گردشگران داخلی و خارجی و بستر شکوفایی اقتصادی منطقه باشد.

زارعی کوشا با یادآوری اینکه بکر بودن روستای پالنگان مهمترین مولفه در جذابیت آن خواهد بود، افزود: باید معیشت و رفاه مردم این منطقه نیز مورد توجه قرار گیرد اما هر اقدام و اصلاحی که انجام می شود با در نظر گرفتن هدف اصلی یعنی حفظ و ثبت جهانی این روستا باشد.

وی ادامه داد: روستای پالنگان به لحاظ برخورداری از پیشینه تاریخی و فرهنگ غنی، دارا بودن توانایی بالقوه، طبیعتی بکر و زیبا و صنایع دستی منحصر بفرد یکی از مناطق مستعد حوزه گردشگری و اشتغالزایی است.

استاندار کردستان گفت: باید با مدیریت صحیح از بستر موجود و  ظرفیت‌های ویژه روستای پالنگان در راستای اجرای طرح‌های توسعه‌ای و رونق اقتصادی مردم این منطقه بهره مند شویم واین امر نیازمند همکاری همه جانبه مسئولین ذیربط و مشارکت مردم است.

زارعی کوشا بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری در روستای پالنگان و فراهم نمودن زمینه‌ای جهت رفاه حال مسافران و گردشگران در حوزه راه و امکانات بهداشتی تاکید کرد و گفت: با توجه به توانمندی‌ها و موهبت‌های خدادادی در این استان می‌توانیم کارهای بیشتری برای معرفی کردستان به دنیا انجام دهیم.

وی در ادامه اظهار کرد: در برگزاری جشن هزار دف نباید فرصت عید فطر را از دست بدهیم چرا که بهترین زمان برای برگزاری جشن هزار دف در پالنگان است.

استاندار کردستان تصریح کرد: مدیریت این برنامه از اهمیت زیادی برخوردار است باید با خلاقیت،برنامه‌ریزی مناسب و اطلاع‌رسانی دقیق یک رخداد فرهنگی تاثیرگذار در استان انجام شود.