سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ , ۲۱:۴۶:۰۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۲/۱۱ ساعت ۲۲:۴۶
لینک کوتاه مطلب:

با حضور معاون استاندار در آستانه روز معلم ؛

زنگ سپاس معلم در مدارس کردستان به صدا درآمد /رسالت معلمان در این برهه از تاریخ بسیار پیچیده‌ است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، نقش معلم در این برهه از تاریخ کشور را بسیار مهم خواند وگفت: در دوره اخیر و با این هجمه از تهدیدها و دشمنی‌هایی که علیه ایران و ایرانی وجود دارد رسالت معلمان بسیار سنگین‌تر و پیچیده‌تر است

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان،” مهدی رمضانی” امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در مراسم نمادین زنگ سپاس معلم و گرامیداشت روز معلم که در مدرسه شهیده ژیلا مقبل سنندج برگزار شد ضمن گرامیداشت این ایام و تبریک روز معلم، این جایگاه را نقش باکیفیت و مهمی در جامعه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه آگاهی بخشی جزء رسالت‌های اساسی معلمان است افزود:
معلمان ماننده شهیده مقبل و ۵۶۴ زن شهیده کردستان با ایثار و از خودگذشتگی ما را به این نقطه از آرامش و امنیت و دانش و علم رسانده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، امر تربیت را یکی از شئون اساسی نقش معلمان توصیف کرد و با اشاره به اتفاقات دنیای اسلام، اظهار داشت: آگاهی بخشی به دانش‌آموزان در رابطه با جایگاه و هدف آنان، ضروری و لازم است.

رمضانی با اشاره به  اتفاقات تلخ گذشته حاصل از جنگ در کردستان، بذل جان و دانش شهدای معلم را بسیار مهم دانست و گفت: نقش معلمان در دفاع مقدس و تربیت شهداء انکارناپذیر است.

وی  تقدیر از جایگاه ویژه معلمان را بر همگان واجب دانست و با بیان اینکه همه ما مدیون‌ معلمان هستیم، عنوان کرد: دست آموزگارانی که مشق ایثار و شجاعت می‌کنند را به گرمی می‌فشاریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان معلمان را چراغ راه زندگی بشریت دانست و گفت: خصوصا معلمانی که در دهه پنجم جمهوری اسلامی عهده‌دار پرورش و تربیت نسل تمدن‌ساز و آینده کشور هستند رسالت خطیری بر عهده دارند.

رمضانی افزود: معلمی که گفته‌اند شغل انبیاست، اما شغل واژه مناسبی نیست، معلمی رسالت و تکلیف آمیخته با عشق انگیزه و محبت است اما شغل یک معنای بسیار سطحی و قشری دارد که در برابر یک انجام وظیفه پاداشی می‌گیرد.

وی ادامه داد: در دوره اخیر و با این هجمه از تهدیدها و آسیب‌ها و دشمنی‌هایی که علیه ایران و ایرانی وجود دارد رسالت معلم و معلمان بسیار سنگین‌تر و پیچیده‌تر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ادامه داد: معلمان ما همانگونه که به امر آموزش و دانشمندکردن دانش‌آموزان تلاش می‌کنند باید به فهم و آموزش سیاسی هم مبادرت کنند.

وی تصریح کرد: امروز در دنیایی زندگی می کنیم که در دوره‌های گذشته تحت سیطره و تسلط کشورهای استکباری بود امروز این معادله به هم ریخته شده و ملت‌های مستضعف بیدار شده و زنده شده‌اند و این آگاهی‌بخشی وظیفه امروز معلمان است.