دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۳:۱۲:۳۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۲/۲۰ ساعت ۱۶:۳۶
لینک کوتاه مطلب:

برگزاری همایش روز «آزادسازی سنندج» با حضور استاندار کردستان؛

رونمایی از کتاب « دلیران دژ» /رشادت مردم کردستان، اسناد ناطق روایت آزادسازی سنندج است / تجلیل از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران حادثه آزاد سازی سنندج

استاندار کردستان گفت: فداکاری رزمندگان مهاجر و رشادت غیورانه مردم سنندج نماد برادری و وحدت در مقابل گروهک های سرسپرده و خائن است

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان،” اسماعیل زارعی‌کوشا” صبح امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در
همایش روز آزادسازی سنندج که در محل سالن اجتماعات آموزش و پرورش استان برگزار شد، در این محفل نورانی اظهار کرد: ماه اردیبهشت برای کردستانی‌ها مملو از خاطرات زیبا و بیادماندنی است آنگونه که در اردیبهشت سال ۵۸ شهر سنندج از لوث وجود وابستگان مزدور استکبار و عناصر بیگانه و ضد انقلاب پاک و با مجاهدت غیورانه فرزندان این مرزبوم آزاد شد.

وی با اشاره به یادآوری خاطرات فراموش نشدنی ۲۲ گولان اردیبهشت سال ۸۸ که استان کردستان به یمن قدوم مبارک مقام معظم رهبری رنگ و بوی دیگری به خود گرفت، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم سفر معظم له به کردستان نقطه عطفی در تاریخ کردستان و سرزمین مجاهدت‌های خاموش بود که مسیر نگاه‌ها به این استان را هدایت، بسیاری از انگاره‌های ناصحیح نسبت به کردستان را اصلاح و مسیر خدمت و خدمتگزاری مدیران در این دیار را مشخص کرد.

استاندار کردستان در ادامه با اشاره به بازخوانی سفر رهبری به کردستان در سال ۸۸، ادامه داد: امروز در نتیجه  سفر پر خیر و برکت معظم له به کردستان حوزه فرهنگی و هنری این استان شکوفا شده و کردستان همواره در جوامع ملی و بین‌المللی با برگزاری رویدادهای بزرگ فرهنگی به خوبی می درخشد، کما اینکه اکنون همه شاهد بازتاب‌ جهانی مراسم و جشن‌های ملی، معنوی و فرهنگی کردستان هستیم.

زارعی کوشا افزود: مفتخریم در دولتی خدمت می‌کنیم که رئیس جمهور آن با عشق و اشتیاق در طول ۲ سال گذشته سه بار به استان کردستان سفر کرده‌اند و نگاه ویژه هیات دولت به این استان معطوف شده است.

وی با ابراز خرسندی اظهار کرد: ما اعتقاد داریم رزمندگان مهاجر و همه دلاورمردان و مرزدارانی که از کردستان در مقابل مزدوران دفاع کردند امروز با دیدن توسعه و آبادانی این منطقه از عمق جان خوشحال می‌شوند‌ چرا که خود را متعلق به این سرزمین می‌دانند و مانیز آنان شهروندان اصیل و صاحب  خانه می‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: کارها و اقدامات بزرگی با عنایت دولت سیزدهم در کردستان فرهنگی و سرشار از ظرفیت انجام شده است و بسیاری از پروژه‌های عظیم و کلان برزمین مانده نیز در این دولت به بهره‌برداری رسید.

استاندار کردستان گفت: خدا را شاکریم
دولت سیزدهم امروز تابع تمام و کمال فرامین، هدایت‌ها و منویات مقام معظم رهبری است.

زارعی کوشا تصریح کرد: افتخار ما این است که در دولت آیت الله رئیسی خبری از سیاست‌های دوگانه و مواضع متفاوت از مواضع اصولی و اساسی مقام معظم رهبری نیست و رئیس جمهور ما برای خود شانی بالاتر از سربازی رهبری و نوکری مردم قائل نیست و ما خود را مکلف می‌دانیم که در این مسیر گام برداریم.

لازم به ذکر است: در این مراسم با حضور استاندار کردستان و سرلشکر ایزدی
فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص)، از کتاب
دلیران در دژ توسط همرزمان شهید رونمایی شد و از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران حادثه آزاد سازی سنندج تجلیل بعمل آمد.

ل