دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۳:۳۳:۵۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۲/۲۰ ساعت ۱۹:۵۲
لینک کوتاه مطلب:

معان استاندار:

 زنجیره فولاد کردستان ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد/ اولین شهرک تخصصی طلا در شهرستان سقز ایجاد خواهد شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان از پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی زنجیره فولاد کردستان خبر داد و گفت: پیشرفت فیزیکی این طرح تا سال آینده به بیش از این میزان می‌رسد

 

به گزارش روابط عمومی استاندار کردستان، “علی نوری” در روند بازدید معاون پارلمانی رئیس جمهور از مجتمع فولاد کردستان در بیجار، گفت: استان کردستان با توجه به ظرفیت هایی که در حوزه صنعت دارد، در آینده نه چندان دور به یکی از قطب های مهم صنعتی کشور تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه کردستان بیش از یک میلیارد تن ذخایر معدنی و رتبه اول تولید طلای کشور را دارد، افزود: اولین شهرک تخصصی طلا در شهرستان سقز ایجاد خواهد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اضافه کرد: کردستان همچنین رتبه اول تولید گندم کشور و رتبه اول توت فرنگی را دارد ضمن اینکه در حوزه گردشگری ظرفیت های بسیاری را دارا است.

نوری ادامه داد: ایجاد زنجیره فولاد با سرمایه گذاری حدود ۶۶ هزار میلیارد ریال هم در کردستان شروع شد و اکنون با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست که تا سال آینده به بیش از این میزان می رسد.

وی همچنین با یادآوری جهانی شدن فرش بیجار و سنندج، اظهار کرد: اولین مرکز صدور فرش دستباف در سنندج راه اندازی شد اما اصلی ترین چالش این حوزه، صادرات است که با حل این چالش، پیشرفت های این حوزه تکمیل خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان بیان کرد: از دغدغه های اصلی زیرساختی استان بحث ورود هلدینگ های سرمایه گذاری به استان است که امیدواریم فعالیت خود را آغاز کنند.