دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۴:۳۶:۳۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۲/۲۰ ساعت ۱۷:۱۱
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان در همایش نمادین آموزشی زائران تمتع خبر داد:

کردستان به عنوان مرکز شوافع جهان اسلام معرفی می‌شود

استاندار کردستان گفت: با برگزاری کنگره‌ای بین‌المللی در سنندج  استان کردستان و شهر سنندج را به عنوان مرکز شوافع جهان اسلام معرفی میکنیم

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان،” اسماعیل زارعی‌کوشا” صبح امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در همایش آموزشی توجیهی زائران حج تمتع که در محل مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امید که سعادت طواف بیت الله و زیارت حرم و مسجد پیامبر اکرم (ص) نصیب همگان شود .

وی حج مقبول و سفری خاطره انگیز را برای حجاج استان از درگاه خداوند متعال خواستار شد و این سفر معنوی و عرفانی را غبطه برانگیز خواند و گفت: امیدواریم این سفر به سعادتمندی ابدی حجاج منجر شود‌

استاندار کردستان ضمن قدردانی از مجموعه حج و زیارت و مدیران کاروان‌ها در استان تصریح کرد: مدیریتی متمرکز برای کردستان شکل گرفته که کردستان حجاج سه استان را میزبان خواهد بود.

زارعی کوشا، کردستان را مظهر و نماد شیعه و سنی، برادری و همدلی عنوان کرد و گفت: امید که این جلوه برادری و وحدت در استان بروز و ظهور داشته باشد و پررنگ‌تر شود.

وی با بیان اینکه مردم کردستان مردمانی متدین هستند و استان از نظر جرایم عمومی در کشور رتبه آخر را دارد، یادآور شد: کمترین میزان سرقت در این استان اتفاق می‌افتد که بیانگر دین مداری و فرهنگمندی مردم استان است.

استاندار کردستان از برگزاری کنگره‌ای بین المللی در استان برای معرفی کردستان و شهر سنندج به عنوان مرکز شوافع اسلام خبر داد.

وی ادامه داد : در راستای ارتقای هویت ملی می‌توانیم از این ظرفیت بزرگ فرهنگی استفاده کرده و تلاش کنیم کردستان به عنوان مرکز شوافع جهان اسلام شناخته شود.