دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۲:۲۱:۱۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۲/۲۱ ساعت ۱۰:۵۴
لینک کوتاه مطلب:

برگزاری همایش روز ملی شوراها در شهرستان دیواندره

شوراها حقله میانی ارتباط مردم با حاکمیت هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: شوراها در حوزه ارتباط مردم با حاکمیت نقش ویژه‌ای دارند و حلقه میانی این ارتباط هستند

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان؛ مهدی رمضانی با حضور در همایش روز ملی شوراها که در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان دیواندره برگزار شد ضمن تبریک روز ملی  شورا، اظهار داشت: شوراها در حوزه ارتباط مردم با حاکمیت نقش ویژه‌ای دارند و حلقه میانی این ارتباط هستند.

وی افزود: این حلقه نقش دوسویه‌ای دارد که سبب برقراری ارتباط مناسب‌تر میان مردم و حاکمیت خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه شورا یک نهاد مبتنی بر فعالیت‌های مردمی و مردم پایه است گفت: در واقع در تعامل فی مابین نهاد شورا به عنوان یک نهاد مردمی با دولت، امورات مختلف در حوزه های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اقوام پیدا می کند.

سید جواد حسینی، فرماندار دیواندره در این همایش نیز با اشاره به اینکه تاسیس شوراهای اسلامی نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی است، گفت:  این نهاد مردمی، تجلی عینی مردم سالاری دینی و گامی بلند در راستای تحقق حاکمیت مردم بر سرنوشت خود است.

وی در ادامه افزود؛ با تشکیل شوراها ظرفیتی ایجاد شد تا مردم بتوانند در امور مربوط به خود ورود کنند و همین موضوع نقطه عطفی در جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، از این رو تجلی حکمرانی مردمی در شوراها کار اشتباه و بیهوده‌ای نیست.

گفتنی است که؛ در پایان این همایش از  شوراهای برتر در سطح روستا، بخش، شهر و شهرستان تقدیر بعمل آمد.