سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ , ۲۱:۲۹:۴۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۲/۲۶ ساعت ۱۱:۴۲
لینک کوتاه مطلب:

طی مراسمی با حضور استاندار کردستان؛

 مجتمع فرهنگی، هنری شهرداری سنندج افتتاح شد/ سال ۱۴۰۳،‌ موسم توسعه و شکوفایی کردستان بیش از دوسال قبل است/حمایت همراه با نظارت بر مدیریت شهری

استاندار کردستان با بیان اینکه زندگی مردم از تولد تا مرگ با شهرداری‌ها عجین شده است، گفت: شهرداری‌ها مهمترین تسهیل‌گر امور شهروندان هستند و رضایت مردم از عملکرد این ارگان موجب امید آفرینی در جامعه خواهد شد

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، به مناسبت گرامیداشت ایام سالروز سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کردستان، صبح امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه، با حضور استاندار کردستان و جمعی از مسئولان مجتمع فرهنگی هنری شهرداری در محل  پارک شهدا در سنندج مورد بهره‌برداری قرار گرفت .

“اسماعیل زارعی کوشا”در این مراسم با اشاره به گرامیداشت ایام دهه کرامت، اظهار کرد:مردم استان کردستان به امام رضا(ع) ارادت خاصی دارند و در طول زندگی خود به غربت امام رضای غریب، متوسل می‌شوند.

وی تقارن این ایام با سفر مقام معظم رهبری به کردستان را نقطه عطفی در تاریخ این استان عنوان کرد و گفت: هنوز  دستاوردهای سفر رهبری به کردستان به خوبی تبیین نشده است.

استاندار کردستان اضافه کرد: نسل جدید به ویژه  دهه ۸۰ و ۹۰ شناختی از شرایط کردستان در قبل از سفر معظم له ندارند و همانا نسل جوان امروزی نمی دانند که شرایط کردستان قبل از این سفر مبارک چگونه بوده اما با نگاهی به استان و مقایسه آن با سال‌های قبل از سفر رهبری در می‌یابیم که بعد از سفر چه تحولاتی ایجاد شده است لذا می‌طلبد آثار و برکات ماندگار این سفر برای استان تشریح و منعکس شود‌.

زارعی کوشا بهره برداری از این مجموعه فرهنگی و هنری را زیرساختی مورد نیاز برای فعالیت های فرهنگی و هنری در سنندج به عنوان خاستگاه موسیقی جهان برشمرد و گفت: امید که این مجموعه به پاتوقی فرهنگی برای جوانان و مردم این محله و فعالان عرصه هنر و فرهنگ تبدیل شود تا شاهد تربیت هنرمندان و شکوفایی استعدادهای توانمند این حوزه باشیم و مردم از این زیرساخت بیشتر بهره مند شوند.

وی در ادامه  با بیان اینکه شهرداری نهاد عمومی غیر دولتی است، افزود:
زیرساختی که به درآمد پایدار برای شهرداری سنندج تبدیل شود، متاسفانه فراهم نشده است.

استاندار کردستان با اشاره به بافت استان کردستان و ضرورت توجه ویژه به این مهم افزود: در مجموع بیش از ۳۵ درصد بافت شهری استان بافت ناکارآمد، فرسوده و تاریخی است که چنین بستری نیازمند بازآفرینی و اقدامات توسعه‌ای است.

زارعی کوشا با بیان اینکه
زندگی مردم از تولد تا مرگ با شهرداری‌ها عجین شده است، گفت: شهرداری‌ها مهمترین تسهیل‌گر امور شهروندان هستند و رضایت مردم از عملکرد این ارگان موجب امید آفرینی در جامعه خواهد شد.

وی تاکید کرد: به طور قطع در فرآیند ارائه خدمات فرهنگی، عمومی، هنری و خدماتی نیز نقاط ضعف و قوتی وجود دارد لذا باید در زمان نقد، نقاط قوت و ضعف را با هم دید و از این مجموعه حمایت صورت بگیرد.

وی خاطر نشان کرد:طی یکی دو سال اخیر با برنامه‌ریزی‌های مناسب با نهضت آسفالت در فضای سبز و پارک‌های بزرگ مقیاس در نقاط مخالف شهر(پارک لاوان، روجیار و  پیرچنار)
احداث شده که زمینه را برای بهره‌مندی مردم از خدمات عادلانه و ارتقای رضایتمندی فراهم کرده است.

استاندار کردستان در ادامه افزود: قطعا هیچ مدیر و فرماندار و شهرداری وجود ندارد که ضعفی نداشته باشد لذا باید همه بکوشیم با همدلی و  انسجام کاری، اخوت و برادری ضعف‌ها و مشکلات را کاهش دهیم.

زارعی کوشا با تاکید بر اینکه مدیران رضایت عموم مردم را مورد توجه قرار دهند، افزود: مدیر باید به نحوی کار کند که عموم مردم رضایت داشته باشند چراکه ما نسبت به مردم تعهد داریم و باید بدانیم که مردم به دولت و دولت هم به عنوان نماینده خود به بنده اعتماد کرده‌اند لذا باید با خدمت شبانه روزی قدردان این اعتماد باشیم.

وی با تاکید بر رعایت بیشتر حقوق کارکنان و مردم و خدمات‌رسانی بیشتر به شهر و شهروندان، ادامه داد: همه باید دست به دست هم در مسیر خدمت به مردم استان تلاش کنیم و در این راستا تمام توان خود را به کار گیریم.

استاندار کردستان اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را از مهم‌ترین اولویت‌های دولت در استان عنوان کرد و گفت: مردم این استان سال‌های سال است که چشم انتظار بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام هستند که سالها از آغاز آن‌ها می‌گذرد و امیدواریم با تلاش جهادی شاهد اتمام این پروژه‌ها و بهره‌برداری از آنها در چهارمین سفر رئیس جمهوری به استان باشیم.

زارعی کوشا در راستای خدمت به مردم و عمل به تعهدات خود یادآور شد: امیدوارم
زمینه‌های فراوان برای توسعه استان را فراهم کنیم و سال ۱۴۰۳ برای کردستان شکوفاتر از سال‌های قبل‌تر باشد و پروژه‌هایی که سالیان سال آرزوی مردم بوده امسال به بهره برداری برسد و بتوانیم به مردم فهیم این استان تقدیم کنیم و حق مردم کردستان را به خوبی ادا کنیم.

بر اساس این گزارش؛ مجتمع فرهنگی و هنری شهدای شهرداری سنندج در مساحت عرصه یک هزار و ۱۰۰ مترمربع و مساحت اعیان یک هزار و ۴۰۰ مترمربع در دو طبقه ساخته شده است.

این ساختمان شامل طبقه زیرزمین به مساحت ۶۵۰ مترمربع و دارای سالن نمایشگاه کتاب، عکاسی، نقاشی و سالن پلاتو با گنجایش ۵۵ نفر و طبقه همکف به مساحت ۷۵۰ مترمربع شامل سالن آمفی‌تئاتر با ظرفیت ۲۲۰ نفر و اتاق گریم، سالن لابی و بخش‌های اداری و مدیریت و لابی است.