سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ , ۲۱:۱۹:۳۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۲/۲۷ ساعت ۲۱:۰۵
لینک کوتاه مطلب:

 سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی:

سازمان های مردم نهاد با آموزش خانواده ها در موضوع کنترل و کاهش خشونت نقش اساسی دارند/ضرورت همکاری سمن ها در کنترل آسیب های اجتماعی

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: آموزش خانواده‌ها در زمینه کنترل و کاهش خشونت ضرورتی انکارناپذیر است و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند در این امر نقش مؤثری داشته باشند

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، فرانک رستگار نسب سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان در نشست با برخی از مدیران سازمان‌های مردم‌نهاد با موضوع کاهش خشونت و خودکشی که امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه در این دفتر برگزار شد اظهار داشت: به منظور کنترل خشونت ابتدا باید عوامل آن را شناسایی و سپس نسبت به رفع آنها اقدام کرد و اولین جایگاه اجتماعی برای کنترل خشم، خانواده است.

وی با اشاره به نقش خانواده در اجتماع، آگاهی‌رسانی در پیشگیری از خشم را بسیاری مهم ارزیابی  کرد که با کمک مؤثر سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توان آموزش‌های لازم را به خانواده‌ها داد.

رستگار نسب گفت:سازمان های مردم نهاد می توانند به پر شدن اوقات فراغت، افزایش دانش و آگاهی عمومی، کاهش و پیشگیری از جرم، ایجاد و دستیابی به فضای جمعی و توسعه فرهنگی کمک کنند.

رستگار نسب خاطر نشان کرد:سازمان های مردم نهاد پل ارتباطی بین دولت و عموم مردم هستند و به خاطر تماس رو در رو با مردم و ارتباط با مسئولان دولتی می توانند نقش موثری در تحقق اهداف و دغدغه های مردم داشته باشند.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت مسئله آسیب های اجتماعی بویژه خودکشی و خشونت و این باور که فقط دستگاه های دولتی نمی توانند به تنهایی راهگشای معضلات و کاهش آسیب های اجتماعی باشند، ضرورت همکاری و همدلی تشکل های مردمی بیش از پیش ملموس است.

سازمان های مردم نهاد حاضر در این نشست هم با بیان دغدغه ها و راهکارهای کنترل و کاهش آسیب اجتماعی خشونت و خودکشی  بر استمرار برنامه های آموزش و توانمند سازی خانواده ها و اهمیت آموزش در مدارس تاکید نمودند.

گفتنی است که طرح مقابله با خشونت و خودکشی توسط استانداری کردستان با همکاری سازمان های مردم نهاد در سطح استان و در مناطق کم برخوردار،میانی و مرفه با هدف آموزش خانواده ها و شناسایی خانواده های دارای آسیب و با همکاری همه دستگاه های متولی برگزار خواهد شد.