سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ , ۲۱:۰۸:۳۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۲/۲۷ ساعت ۱۷:۲۸
لینک کوتاه مطلب:

برگزاری دومین کنگره استانی بزرگداشت ماموستا ملاعبدالله باشماق با حضور استاندار کردستان؛

معرفی علمای نامدار و اسطور‌ه‌های عرصه علم و عرفان رسالت مسئولان است

استاندار کردستان یکی از تکالیف مسئولان را تلاش در راستای شناساندن علما، روحانیون و دانشمندان کردستانی خواند و گفت: به وجود بزرگان عرصه علم و ادب، عرفان و اخلاق که در استان به عنوان ستاره‌های درخشان و مفاخر ملی مطرح هستند افتخار می‌کنیم و موظفیم این اسطور‌ه‌های عرصه علم و عرفان را به جهان معرفی کنیم.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه، دومین”کنگره استانی بزرگداشت ماموستا ملاعبدالله باشماق” با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار کردستان، مسئولین و جمع کثیری از مردم شهرستان دهگلان و روستای باشماق از توابع شهرستان دهگلان در کنار مزار این عالم دینی برگزار شد.

استاندار کردستان در این آیین اظهار کرد: خدای متعال را شاکریم که امروز در روستای باشماق علاوه بر اینکه منطقه‌ای زر خیز و بسیار زیبا و مستعد برای کشاورزی و از نقاط گردشگری استان ماست، در بزرگداشت شخصیتی بزرگ این روستا گرد هم آمده‌ایم تا به عنوان یکی از مفاخر استان و منطقه لیلاخ جایگاه علمی، اخلاقی و معنوی حضرت ماموستا ملاعبدالله باشماق را گرامی بداریم.

زارعی کوشا از اهتمام همه مدیران و مسئولان بویژه اهالی روستای باشماق که به زیبایی در برگزاری و تدارک این برنامه نقش داشتند و میزبانی کرده‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه یکی از تکالیف ما تلاش در راستای شناساندن علما، روحانیون و دانشمندان کردستانی است، ادامه داد: به وجود بزرگان عرصه علم و ادب و عرفان و اخلاق که در استان کردستان به عنوان ستاره‌های درخشان و مفاخر ملی مطرح هستند افتخار می‌کنیم و موظفیم این اسطور‌ه‌های عرصه علم و عرفان را به جهان معرفی کنیم.

استاندار کردستان منطقه لیلاخ را سرزمینی زیبا و مستعد توصیف کرد و گفت: این دیار علاوه بر موهبت‌های خدادادی از نیروی انسانی بسیار توانمندی برخوردار است.

زارعی کوشا تصریح کرد: مایه افتخار است که در مجموعه مدیریتی استان، تعداد قابل توجهی از فرزندان برومند این دیار مشغول خدمت هستند و در این جمع حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه روستای باشماق افزون بر ظرفیت نیروی انسانی از پتانسیل گردشگری بالایی نیز برخوردار است، اظهار داشت: با عنایت به این ظرفیت‌ها این روستا به عنوان روستای هدف گردشگری در استان ثبت شود و مسئولان و ارگان‌های متولی در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند.