سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ , ۱۷:۳۴:۲۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۳/۸ ساعت ۲۲:۵۱
لینک کوتاه مطلب:

برگزاری اولین جلسه شورای استاندارد در سال ۱۴۰۳ به ریاست استاندار؛

کردستان نیازمند آزمایشگاه مرجع استاندارد است /ضرورت ورود فرمانداران و شهرداران برای استانداردسازی تجهیزات شهربازی و پارک‌ها /لزوم نظارت بر ایمنی آسانسور ادارات و مجتمع های تجاری و خدماتی

استاندار کردستان راه اندازی آزمایشگاه مرجع استاندارد برای تسریع در مبادلات مرزی استان را ضروری دانست و گفت: می‌توان با اعلام فراخوان و ورود بخش خصوصی این مهم را محقق کرد.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا” شامگاه سه شنبه  هشتم خرداد ماه، در اولین جلسه شورای استاندارد در سال ۱۴۰۳، که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، اظهار کرد: داغ شهادت رییس جمهور و مقامات همراه ایشان، بزرگ، سترگ است و در باور نمی‌گنجد.

وی با بیان اینکه شهید آیت الله رییسی به کردستان و مردم این استان علاقه زیاد و غیر قابل وصفی داشت، افزود: ما در تدارک چهارمین سفر رئیس جمهور به کردستان بودیم که این توفیق از استان سلب شد.

استاندار کردستان اضافه کرد: مراسم  تشییع کم نظیر شهیدان خدمت توسط هموطنان در داخل کشور و همواره تجلیلی که از سوی مردم منطقه نسبت به شهید جمهور به‌عمل آمد بیانگر محبوبیت ایشان است.

زارعی کوشا با بیان اینکه دوست و دشمن به کفایت، اخلاص و کارآمدی شهید رییسی اذعان دارند،افزود: این امر مایه افتخار برای ما و ضرورت همت مضاعف برای مسؤولانی است که در این دولت خدمت می‌کنند و باید از این همه اخلاص درس گرفت و مسیر آنها را ادامه داد.

وی در ادامه جلسه با تقدیر از خدمات و فعالیت‌های شورای استاندارد کردستان با ذکر اینکه استاندارد دارای جایگاه مهمی است، ادامه داد: اصالت کیفیت در هر محصولی وابسته به بررسی این مجموعه است که وابستگی کیفیت زندگی مردم به عملکرد اداره استاندارد را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در کردستان استاندارد آسانسورها در ادارات باید انجام و پیگیری شود، تاکید کرد: بخش زیادی از مردم و مراجعین در ادارات و ماز این وسیله استفاده می‌کنند و باید استانداردهای لازم را داشته باشند.

زارعی کوشا با تاکید بر توجه به بخش تولید و خدمت در حوزه استاندارد و تقدیر از این اداره برای بررسی کیفیت کالا و خدمات در استان افزود: مواردی که نیاز به کیفیت دارند نیز باید بیشتر مورد توجه و بررسی استاندارد باشد.

وی با اشاره به اهمیت استانداردسازی شهربازی‌ها تصریح کرد: از فرمانداران بانه و مریوان درخواست می‌شود برای پای کار آوردن شهرداری‌ها ورود کنند چرا که موضوع استاندارد سلیقه‌ای نیست بلکه الزامی است و باید مورد توجه باشد.

استاندار کردستان بیان کرد: در برخی مصوبات افراد تشویق می‌شوند بجای اینکه در چارچوب قانون کار کنند تخلف می‌کنند بنابراین باید دفتر امور شهری و کمیته انطباق فرمانداری‌ها به این قضایا توجه کنند تا مصوبه‌ای مشوق تخلف در استان نداشته باشیم.

زارعی کوشا با تاکید بر اهمیت وجود آزمایشگاه استاندارد مرجع در استان یادآور شد: تمام مقدمات داشتن آزمایشگاه مرجع در سنندج بررسی شود و نیازهای آزمایشگاهی استان با فراخوان و ورود بخش خصوصی مورد توجه قرار گیرد تا استان یک آزمایشگاه مرجع استاندارد داشته باشند.

به گفته زارعی کوشا، کردستان تعاملات مرزی گسترده، ترانزیت، صادرات و واردات دارد و باید مجهز به آزمایشگاه استاندارد باشد تا یک کار ماندگار در استان صورت بگیرد.

زارعی کوشا با بیان اینکه از وظایف جدی مسئولان استان تسهیل تعاملات اقتصادی و توسعه اقتصادی مرز است، عنوان کرد: این امر جز با همکاری، آسان کاری، تعاملات مطلوب  و تسهیل فرایندها محقق نمی‌شود.

وی به برگزاری نشستی با استانداران مرزی ایران و اقلیم عراق در اربیل گریزی زد و گفت: اگر نکاتی نیاز به مطرح شدن در این نشست بود اعلام شود تا در این خصوص نیز تعامل شکل گیرد.

استاندار کردستان یادآوری کرد: مصوبات شورای استاندارد باید مستمر پیگیری و در فواصل زمانی بررسی شود.

زارعی کوشا افزود: در بخش ساختمان فرمانداران باید ورود کنند و ساختمان‌های مازاد سطح شهرستان‌ها معرفی شود تا مکان لازم برای برطرف کردن نیاز استاندارد تخصیص یابد.