سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ , ۰۸:۰۴:۵۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۳/۹ ساعت ۱۹:۴۷
لینک کوتاه مطلب:

 معاون اقتصادی استاندار کردستان:

 تولید زیرساخت اشتغال در همه بخش‌ها است /تشکیل ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید در سنندج

معاون اقتصادی استاندار کردستان از تشکیل ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور در سنندج در روزهای ۲۳ و ۲٤ خرداد ماه خبر داد

 

به گزارش روابط‌عمومی استانداری کردستان، علی نوری روز چهارشنبه (۹ خرداد) در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان، اظهار داشت: امسال اعضای ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور در راستای برطرف کردن مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی کردستان، به صورت فصلی در سنندج جلساتی برگزار خواهند کرد.

وی با بیان اینکه اولین جلسه ستاد ملی تسهیلات و رفع موانع تولید کشور در سنندج، روزهای ۲۳ و ۲٤ خرداد ماه برگزار خواهد شد، افزود: در جلسه اول ستاد تسهیل ملی کشور، پرونده‌ هفت واحد تولیدی که مشکلات آنان در استان قابل حل نبود، مطرح و برای رفع مشکلات این واحد‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.

معاون اقتصادی استاندار کردستان تصریح کرد: در جلسه امروز پرونده‌هایی که مستقیما با زنجیره‌های ارزش راهبردی مصوب استان درگیر هستند، مطرح شد.

نوری بر ضرورت توجه و ورود جدی دستگاه‌های اجرایی به حوزه اقتصادی استان تاکید و خاطر نشان کرد: حضور مدیران عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیدی استان در جلسات ضروری است در غیر این صورت عدم حضور آنان گزارش خواهد شد.

وی هدف اصلی این کارگروه را بررسی پرونده واحد‌های تولیدی راکد استان و رفع مشکلات آنان عنوان کرد و افزود: تولید زیرساخت اشتغال در همه بخش‌ها است بنابراین حمایت و احیای واحد‌های تولیدی راکد   ضروریست.

معاون اقتصادی استاندار خاطر نشان کرد: تسهیلاتی که به واحدهای تولیدی پرداخت می‌شود بیت‌المال است و باید حتما برای رفع مشکلات این واحدها و ایجاد اشتغال هزینه شود.

نوری بر مساعدت لازم با واحد‌های تولیدی در بحث پرداخت مالیات تاکید کرد و گفت: ورود پرونده‌ واحدهای تولیدی به کارگروه باید با ملاحضات‌ بیشتری انجام شود تا شاهد رفع مشکلات تولیدکنندگان واقعی باشیم.

گفتنی است که؛ تاکنون ۲۱۱ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان کردستان برگزار شده که طی این جلسات یک‌هزار و ۸۹۳ پرونده مورد بررسی قرار گرفته است و از  مجموع سه هزار و ۳۶۴ مصوبات این کارگروه، ۲ هزار و ۳۰۳ مصوبه انجام شده است.

در این جلسه شش ساعته، مشکلات و موانع پیش‌روی ۲۰ واحد تولیدی مطرح، بررسی و مصوبات لازم برای رفع مشکلات آنان اعمال شد.