سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ , ۱۵:۱۸:۱۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۳/۲۰ ساعت ۱۲:۳۵
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان در جلسه ستاد توسعه مردمی اقتصاد دانش بنیان

لزوم بسترسازی برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرستان‌ها/ تاکید بر توسعه ظرفیت‌ دانش‌بنیان‌ها در کردستان

استاندار کردستان بر لزوم همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی و فرمانداران شهرستان‌ها برای واگذاری زمین به مراکز دانش بنیان تاکید کرد و گفت: ۶ هکتار زمین در شهرک صنعتی شماره ۴ سنندج برای دانش بنیان ها در نظر گرفته شده سریع‌تر واگذار و موانع سد راه این مسیر برطرف شود

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان،” اسماعیل زارعی کوشا” روز یکشنبه ۲۰ خرداد ماه در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش‌ بنیان که با حضور   مدیر هلدینگ های اقتصاد مقاومتی بنیاد تعاون بسیج در محل سالن شهدای گمنام برگزار شد با اشاره به پتانسیل استان و مسائل مربوط به پارک علم و فناوری اظهار کرد: در شهرهای مختلف از جمله قروه، سقز و بیجار ظرفیت‌های بسیار خوبی برای واگذاری زمین به واحدهای دانش بنیان وجود دارد که باید از آن استفاده کرد و حتما نباید برای ایجاد این مرکز محدود به مرکز استان شد کما اینکه تمرکز به یک نقطه در این زمینه غیر منطقی است.

وی با بیان اینکه در بحث احداث پارک علم و فناوری فقط به سنندج برای دریافت زمین جهت فعالیت شرکت های دانش‌بنیان‌ها اکتفا نشود، تاکید کرد: ظرفیت شهرستان‌ها در این رابطه مد نظر قرار گیرد.

استاندار کردستان بر لزوم همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی و فرمانداران شهرستان‌ها برای واگذاری زمین به مراکز دانش بنیان تاکید کرد و افزود: ۶ هکتار زمین در شهرک صنعتی شماره ۴ سنندج برای دانش بنیان ها در نظر گرفته شده سریع‌تر واگذار و مشکلات و موانع سد راه این مسیر برطرف شود.

زارعی کوشا بر لزوم ارائه گزارشی از نحوه و میزان پرداخت تسهیلات ۵۶۰ میلیارد ریالی که از بودجه سال ۱۴۰۱ به واحدهای دانش بنیان پرداخت شده بود تاکید کرد و ادامه داد: گزارشی از کارهای کارشناسی برای بهتر برگزار شدن جلسات ستاد اقتصاد دانش بنیان و استفاده از ظرفیت بنیاد تعاون بسیج برای توسعه فعالیت های اقتصاد دانش بنیان نیز تهیه و ارائه شود.

وی تصریح کرد:  هفته جاری کمیته اجرایی مشترک با حضور هیات عراقی در استان سلیمانیه در مرز باشماق برای رفع موانع سرمایه گذاری، حمایت از نیروی کار طبق قانون و ارائه راهکارهایی جهت کاهش مشکلات پایانه مرزی برگزار خواهد شد، امید که مشکلات این مرز تسهیل شود.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: ترانزیت از مرز باشماق طی دو ماه گذشته ۲۰۰ درصد افزایش داشته که نشانه به نتیجه رسیدن پیگیری‌ها و رفع موانع در امر مبادلات است.

طبق اظهارات زارعی کوشا؛ برای جذب دانشجو از اقلیم کردستان عراق و گسترش دیپلماسی علمی نیازمند تقویت ظرفیت‌های موجود و ورود جدی تر هستیم.

بر اساس این گزارش در حال حاضر ۱۸۰ شرکت فناور و دانش بنیان در استان کردستان مستقر است و میزان صادرات محصولات دانش بنیان استان در ۲ سال اخیر، ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافته است.

۶ هکتار زمین در شهرک صنعتی شماره ۴ سنندج برای فعالیت دانش بنیان ها اختصاص یافته که معابر آماده سازی شده و امسال به بهره برداری می رسد و در قطعات ۲۰۰ تا ۳۰۰ متری واگذاری می شود.