سه شنبه ۰۵ تیر ۱۴۰۳ , ۰۹:۳۵:۵۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۳/۲۰ ساعت ۰۷:۲۴
لینک کوتاه مطلب:

برگزاری نشست شورای گفت‌گوی دولت و بخش خصوصی به ریاست استاندار؛

 نخستین کمیته مشترک ایران و عراق در مرز باشماق تشکیل می‌شود /دولت سیزدهم دوره طلایی روابط با اقلیم کردستان عراق را رقم زد

استاندار کردستان از تشکیل کمیته مشترک با سلیمانیه عراق به منظور تسهیلگری و رفع موانع پیش‌روی فعالان اقتصادی و تجاری دو طرف خبر داد و گفت:اکنون روابط ایران با اقلیم کردستان در بهترین شرایط ممکن قرارگرفته که این مهم محصول نگاه ویژه دولت مردمی به تعمیق روابط با همسایگان است

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، روز شنبه ۲۰ خرداد ماه، با حضور استاندار کردستان، پنجاه و ششمین نشست شورای گفت‌گوی دولت و بخش خصوصی با ارائه گزارش عملکرد این شورا در سال ۱۴۰۲ و دستورکارهای این جلسه با عناوین بهره‌گیری از مشاوران رسمی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان کردستان به عنوان کارشناس، مشاور و ناظر بر قراردادهای انفورماتیک و همچنین پروژه‌های خرید تجهیزات، حمایت از شرکت‌های بومی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در راستای اجرای ماده ۴۷ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و زمان‌بر بودن پروسه صدور و تمدید کارت بازرگانی به دلیل طولانی بودن زمان پلمپ دفاتر و ثبت تغییرات شرکت‌ها در محل هتل شادی سنندج برگزار شد.

استاندار کردستان در این جلسه با اشاره به دستاورد سفر به اقلیم کردستان اظهار کرد: بعد از نشست اول استانداران مرزی جمهوری اسلامی ایران با استانداران اقلیم کردستان عراق که سال گذشته در ارومیه برگزار شد، دومین دور این نشست‌ها هفته گذشته به میزبانی شهر اربیل عراق برگزار شد.

زارعی کوشا ادامه داد:  در دومین نشست استانداران هم مرز با اقلیم، استانداران منطقه اقلیم و سه استاندار کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه حضور داشتند و در موضوعات مختلف فرهنگی، تجاری و اقتصادی مباحثی مطرح شد‌ که شرایط خوبی برای طرفین فراهم کرده است.

وی با ابراز رضایت بیان کرد: هم اکنون  روابط ما با اقلیم در بهترین شرایط خود قرار دارد که این مهم حاصل نگاه ویژه دولت سیزدهم به تعمیق روابط با همسایگان است.

طبق گفته استاندار کردستان در این سفر بهبود کاملا محسوسی در ارتباطات و شرایط بین کشور ایران و اقلیم کردستان ایجاد شد و موضوعات بین استان‌های مرزی کشورمان با منطقه اقلیم مطرح شد و روی مسائل مطرح شده سال گذشته، بحث‌های مفصلی صورت گرفت.

زارعی‌کوشا با تاکید براینکه از فرصت طلایی به وجود آمده باید بهترین بهره‌مندی حاصل شود، افزود: تسهیلگری بیشتر در بحث مبادلات تجاری و برنامه‌ریزی برای انجام کارهای مشترک در مرز در حوزه‌های مختلف مورد تاکید جدی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ما باید از فرصت فراهم شده نهایت استفاده را برای گسترش روابط اقتصادی با اقلیم ببریم‌ افزود: در همین راستا کمیته مشترک تشکیل شده تا تفاهم نامه‌ها و توافقاتی که از گذشته داشته‌ایم را بروزرسانی کنیم و البته زمینه اجرای آن در حال حاضر فراهم است.

استاندار کردستان با بیان اینکه هفته جاری اولین جلسه کمیته اجرایی در مرز باشماق برای شناسایی و احصای ظرفیت‌ها در راستای توسعه ترانزیت، صادرات و واردات برگزار می‌شود، افزود: باید از تمام ظرفیت‌های دولتی و بخش خصوصی برای دستیابی به جهش توسعه در این بخش بهره بگیریم.

زارعی کوشا در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به توزیع شیر در مدارس یادآورشد: اینکه بخش خصوصی با نگاه دلسوزانه و متعهدانه و مسئولانه بدون نگاه صرف به کسب سود در راستای خدمت به نسل آینده و دانش آموزان عزیز تلاش می‌کنند قابل تقدیر است و در قبال این نیت خیر پاسخ خوبی داده می‌شود.

وی تصریح کرد: با بحث نظام صنفی یارانه ای استان موافق هستیم و نگاه ما به این موضوع کاملا مثبت است البته این مهم باید به صورت دقیق از بعد حقوقی بررسی و طبق قانون مصوب شود.

استاندار کردستان یادآورشد: درباره موضوع تخصصی تجهیزات رایانه‌ای که امروز در همه دستگاه‌های دولتی و خصوصی نیاز اساسی و اولیه در راستای ارتقای سیستم است نیاز به مشاوره تخصصی داریم به شرط اینکه موانع قانونی وجود نداشته باشد.