سه شنبه ۰۵ تیر ۱۴۰۳ , ۰۹:۴۷:۰۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۳/۲۰ ساعت ۱۴:۰۴
لینک کوتاه مطلب:

با حضور استاندار کردستان؛

پروژه تقاطع غیرهمسطح تکیه و چمن سنندج کلنگ‌زنی شد/اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه اتصال تکیه و چمن به کمربندی آبیدر

کلنگ پروژه تقاطع غیرهمسطح تکیه و چمن سنندج با حضور استاندار کردستان و جمعی از مسوولان استانی در راستای حل معضل ترافیک در این تقاطع با تخصیص اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان بر زمین زده شد

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، امروز یکشنبه ۲۰ خرداد ماه با حضور استاندار کردستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی پروژه تقاطع غیرهمسطح تکیه و چمن «اتصال تکیه و چمن به کمربندی آبیدر» سنندج در راستای حل معضل ترافیک در این تقاطع کلنگ‌زنی شد.

استاندار کردستان در این مراسم با بیان اینکه اجرای این پروژه قطعا در گشایش گره‌های ترافیکی موثر خواهد بود،
از معاون هماهنگی امور عمرانی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان خواستار شد در تخصیص‌ها همکاری لازم داشته باشند تا پروژه در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

زارعی کوشا ضمن قدردانی از تلاش جهادی مجموعه مدیریت شهری سنندج، گفت: ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرستان سنندج برای اجرای پروژه تقاطع تکیه‌وچمن اختصاص یافته که تاکنون ۱۲ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است.

وی ادامه داد:  فرماندار سنندج در اعتبارات عمرانی سال ۱۴۰۳ نیز مبلغ تکمیلی پروژه را مصوب و ابلاغ خواهد کرد.

استاندار کردستان افزود: امیدواریم با تلاش شبانه‌روزی پروژه‌های دیگر به ویژه در گره‌های ترافیکی شهر سنندج که تبدیل به معضل شده است در اولویت قرار گیرد و قطعا از محل اعتبارات دولتی به این حوزه کمک خواهیم کرد.

زارعی کوشا بیان کرد: از محل اعتبارات مختلف کمک ویژه‌ای به انجام چند کار خوب در راستای رفع گره‌های ترافیکی و تسهیل عبور مرور شهر سنندج انجام خواهیم داد.

وی ضمن قدردانی از شهردار و مجموعه شهرداری سنندج که پروژه‌های خوبی را طی یکی دو سال اخیر اجرا و به بهره‌برداری رسانده‌اند،ابراز امیدواری کرد، با تلاش و کار جهادی براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته شاهد اجرا و بهره‌برداری از پروژه تقاطع غیرهمسطح تکیه و چمن باشیم که می‌تواند در کاهش ترافیک تاثیرگذار باشد.

بر اساس این گزارش: مسیر تکیه و چمن به سمت پارک کودک به صورت زیرگذر به طول ۳۲چ متر(زیرگذر به طول ۹۰ متر به عرض ۸ متر)، مسیر میدان حجاب به سمت پارک کودک به طول ۳۸۰ متر به عرض ۲۶متر، رمپ تکیه و چمن به آبیدر به طول ۱۲۰ متر به عرض ۸ متر، رمپ پارک کودک به تکیه و چمن به طول ۱۰۰ متر به عرض ۸ متر و احداث میدان بیضوی شکل به مساحت یک‌هزار و ۵۰۰ مترمربع اجرا می‌شود.

حل معضل ترافیک در محل تقاطع در ساعت پیک ترافیک، تسهیل ترافیک مسیر اصلی تکیه و چمن به پارک کودک، حذف قوس قائم در محل تقاطع، افزایش ظرفیت ترافیکی مسیرهای عبوری، ایمنی در تردد و همچنین کاهش تصادفات از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

این پروژه نخستین پروژه شهری است که به صورت پیش ساخته با طول زیرگذر احداثی  ۷۳.۵  متر، حجم عملیات خاکبرداری آن ۱۱ هزار مترمکعب، حجم عملیات خاکریزی ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب و حجم مصالح زیراساس یک‌هزار و ۵۰۰ مترمکعب ساخته می‌شود.