سه شنبه ۰۵ تیر ۱۴۰۳ , ۰۹:۰۱:۴۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۳/۲۴ ساعت ۲۲:۴۱
لینک کوتاه مطلب:

 اقدامات استانداری کردستان در پیشگیری و مدیریت بحران

اتخاذ استراتژی‌های پیشگیرانه و مدیریت مؤثر بحران‌ها/تاکید بر حفظ منابع طبیعی و آمادگی همه‌جانبه برای اتفاقات غیرمترقبه

در راستای تقویت کمیت و کیفیت سیستم‌های پاسخ‌دهی به بحران، استاندار کردستان،  نسبت به برنامه‌ریزی دقیق و همکاری تنگاتنگ بخش‌های مختلف استان برای مدیریت بحران‌های احتمالی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری امروز پنجشنبه ۲۴ خردادماه جاری، جلسه ستاد بحران به ریاست استاندار و حضور سایر مدیران مسئول مدیریت بحران استان در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد.
اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در این جلسه به بیان نیاز اساسی استان برای ارتقاء سطوح آمادگی در مواجهه با شرایط اضطراری و استراتژی‌های پیشگیرانه پرداخت و گفت: جنگل‌ها و منابع طبیعی سرمایه‌های ملی ما هستند که حفاظت و مراقبت از این ذخایر با توجه به خطرات زیست‌محیطی موجود، بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: ضرروت فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی جامعه برای همکاری در بحران‌ها و آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی دقیق توسط رسانه‌ها و فضای مجازی باید توسط دستگاه‌های متولی مدیریت بحران، مورد تبیین قرار گیرد.

در ادامه جلسه،  استاندار کردستان از کنترل کیفیت و کاهش تنش‌های برق در استان قدردانی کردند و بر ضرورت ادامه مدیریت دقیق و احتیاط در مصرف منابع در فصول پرمصرف تاکید ورزید.
در پایان جلسه،  استاندار کردستان، نگرانی‌های مرتبط با خطرات آتش‌سوزی‌های جنگلی و کم‌آبی در فصول گرم سال را مطرح نموده و با برشمردن اقدامات پیشگیرانه و آمادگی لازم برای کنترل به‌موقع این چالش‌ها، اطمینان داد که تمامی تلاش‌ها به کار گرفته شده تا شاهد کاهش حوادث و مدیریت بهتر بحران در استان باشیم.