سه شنبه ۰۵ تیر ۱۴۰۳ , ۰۹:۴۲:۲۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۳/۲۴ ساعت ۱۸:۲۹
لینک کوتاه مطلب:

معاون استاندار؛

اجرای ٤۹ درصد مسکن حمایتی در کردستان /از تکرار تجربه مسکن مهر جلوگیری کنیم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان از اجرای ٤۹ درصد تعهدات دولت سیزدهم در کردستان در حوزه مسکن حمایتی استان خبرداد.

 

به گزارش روابط‌عمومی استانداری کردستان، کیومرث حبیبی صبح امروز(۲٤ خرداد) در جلسه شورای مسکن که با ریاست استاندار کردستان در سالن جلسات شهدای گمنام استاندار برگزار شد، اظهار داشت: باید در ابتدای هر جلسه آماری در قالب نمودار از آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی در استان ارائه شود.

وی افزود: اتمام ۷٤۰۰ مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر توسط بنیاد مسکن ، واگذاری زمین برای ۲۷ هزار واحد( ۸ هزار واحد آن در حال ساخت است)، نوسازی و صدور پروانه ۵ هزار واحد بافت فرسوده، پرداخت حدود ۳ هزار و ۴۲ مورد وام خودمالکی از اقدامات انجام شده می‌باشد که در مجموع با احتساب عمر سه ساله دولت فعلی  ٤۹ درصد تعهدات دولت سیزدهم در استان کردستان است.

معاون عمرانی استاندار گفت: پیش‌بینی می‌کنیم این آمار تا شهریور ماه به ۷۵ درصد خواهد رسید و تعهد قانونی  سه ساله خود را قطعا انجام خواهیم داد.

حبیبی به مشکلات مسکن مهر اشاره و اظهار کرد: طرح‌های تیپ ۷۵ مترمربع مسکن مهر به شدت فقر خدمات از جمله پارکینگ، فضای آموزشی و درمانی ،ورزشی تفریحی دارد.

وی با بیان اینکه هدف از ارائه خدمات شهری در طرح‌های تفکیکی، احداث شهرک‌های استاندارد است، تصریح کرد: در دولت سیزدهم سعی در تحویل مسکن‌ استاندارد و با کیفیت داریم و در بحث خدمات نیز همین اتفاق باید بیفتد.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به اینکه سازمان زمین و مسکن به استان‌ها نگاهی بالا به پایین و شبه انتفاعی دارد، گفت: راه و شهرسازی دو قطعه زمین را برای فضای آموزشی در معرض ارزیابی کارشناسی قرار داد که به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان ارزیابی شده است، به دلیل قیمت بالای این اراضی و خدمات آن، نباید به سرنوشت مسکن مهر مبتلا  شود.

وی از بررسی طرح تفکیکی دهگلان خبرداد و گفت: قبل از کلنگ‌زنی سبقه قانونی اراضی بررسی شود که ماجرای زمین موچش تکرار نشود و معارض نداشته باشند.

حبیبی تصریح کرد: مولدسازی و نهضت ملی هرکدام یک قانون هستند که بعضا این قوانین با همدیگر همپوشی دارند و باید حساسیت‌ها را در نظر بگیریم.