سه شنبه ۰۵ تیر ۱۴۰۳ , ۰۹:۳۳:۵۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۳/۲۴ ساعت ۱۲:۳۴
لینک کوتاه مطلب:

دیدار مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با استاندار کردستان ؛

پوشش مخابرات در کردستان از میانگین کشور بالاتر است/قدردانی از استاندار کردستان در راستای تعامل سازنده با ارکان نظام/ تحولات مخابراتی در دولت سیزدهم قابل قیاس با ادوار گذشته نیست

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با قدردانی از اهتمام استاندار کردستان در راستای تعامل سازنده با مجموعه مدیران کشوری و استانی در راستای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی استان، گفت: مخابرات کردستان در بسیاری از شاخص‌های زیرساختی از میانگین  کشوری بالاتر و از وضعیت بهتری برخوردار است.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، امروز پنجشنبه ۲۴ خرداد ماه “مجید سلطانی” در سفر یک روزه خود به استان کردستان با “اسماعیل زارعی کوشا” دیدار و در راستای وضعیت مخابراتی استان و بررسی مسائل و مشکلات ارتباطی در کردستان به بحث و گفت‌گو پرداختند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در این دیدار ضمن اعلام اینکه استان کردستان جزو استان‌های پیشرو در پیاده‌سازی فیبر نوری و پروژه بزرگ نجما با هدف مولدسازی تجهیزات و منابع فرسوده و جایگزین کردن فیبرنوری در استان
بوده است، اظهار کرد: خوشبختانه بر اساس گزارشی که بر اساس شاخص‌های محاسبه شده در سال ۱۴۰۲ دریافت کرده‌ایم، استان کردستان در پوشش مخابراتی بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد و کارهای بسیار بزرگی در مدت زمان یادشده انجام شده است.

سلطانی با اشاره به طرح‌‌های کلان برای  تقویت زیرساخت‌ها و طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری که طرحی ۲ ساله بود، خاطرنشان کرد: این طرح در استان کردستان سال اول با ۳۰۰ درصد پیشرفت صورت گرفت کما اینکه برنامه دوساله خود را در مدت یک سال و اندی با پیشرفت قابل توجهی انجام داد.

وی طرح تحول بنیادین شبکه استان‌ها با عنوان طرح طوبی را از دیگر طرح‌های مخابراتی در استان‌ها اعلام کرد که در مرحله مطالعه و تهیه است و نیمه دوم امسال وارد فاز اجرا خواهد شد.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: در حوزه فیبر نوری تعهدی در موضوع پروانه UNSP با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را در برنامه داریم.

سلطانی در ادامه کارنامه مخابرات استان کردستان در دولت سیزدهم را مطلوب بیان کرد و رضایت خود را از عملکرد مخابرات این استان اعلام نمود.

وی تعامل دوگانه شکل گرفته بین مسئولین استان در راستای توسعه و پیشرفت طرح‌های مخابراتی را ستود و  دستاوردهای حوزه مخابرات را نتیجه همدلی و همراهی تمامی ارکان دولت و نظام در استان برشمرد و از اهتمام استاندار کردستان در حوزه توسعه زیرساخت‌های مخابراتی قدردانی کرد و گفت:  این همکاری و همفکری بین دستگاه‌ها منتج به نتیجه و پیشرفت خواهد شد.

استاندار کردستان در این جلسه ضمن قدردانی از فعالیت‌های مطلوب مجموعه مدیران و کارکنان مخابرات در سطح استان ، عملکرد مثبت، کارآمد، انقلابی و جهادی تلاشگران این حوزه را ارج نهاد‌.

زارعی کوشا عملکرد مخابرات منطقه کردستان طی دو سال اخیر را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تحولات مخابراتی از ابتدای دولت سیزدهم با زیرساخت‌های مخابراتی استان در ادوار گذشته قابل مقایسه نیست.

وی از فراهم شدن زیرساخت‌های مخابراتی برای حوزه‌های انتخاباتی در سطح استان خبر داد.