جمعه ۰۸ تیر ۱۴۰۳ , ۱۷:۵۸:۰۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۳/۳۱ ساعت ۲۳:۰۰
لینک کوتاه مطلب:

دستیار مردمی سازی دولت در استان کردستان

کسب رتبه نخست کردستان در طرح ملی شهریاران /آیت‌الله رئیسی شالوده‌ای از شهدای معاصر و شهدای تاریخ ماست

دستیار مردمی‌سازی دولت در استان کردستان با بیان اینکه طرح ملی شهریاران بستر مناسبی برای حضور مردم و ارائه ایده‌ها و نظرات است، گفت: امروز استان کردستان با افتخار توانسته با ثبت بیش از ۱۲ هزار ایده و اقدام، رتبه نخست کشوری را در طرح ملی شهریاران کسب کند

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، محمد صادق صادقی صبح امروز(۳۱ خرداد) در همایش رویداد استانی شهریاران که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد، اظهار داشت: امروز استان کردستان با افتخار توانسته با ثبت بیش از ۱۲ هزار ایده و اقدام رتبه نخست کشوری را کسب کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته مراسم رونمایی پوستر طرح شهریاران با حضور رئیس جمهور شهید انجام شد، خاطر نشان کرد: این طرح با هدف هم‌اندیشی و ارائه راهکار برای حل مسائل کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، کشاورزی و… در آبان و آذر سال ۱٤۰۲ به مردم معرفی شد.

صادقی افزود: از مردم برای حضور در طرح شهریاران دعوت به عمل آمد و خوشبختانه این دعوت را در سراسر کشور و به تبع آن در کردستان لبیک گفتند و برای حل مشکلات و مسائل کشور در عرصه‌های مختلف چاره‌اندیشی کردند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با شعار مردم پا به عرصه گذاشت، گفت: مردم ما از سال ٤۲ تا سال ۵۷ میدان‌دار بودند و در بهمن ۵۷ انقلاب اسلامی با حضور مردم و رهبری امام راحل به وقوع پیوست که پس از ۵۰ رو از این اتفاق تاریخی، مردم بار دیگر پا به عرصه گذاشتند و با یک رفراندوم با ۹۸/۲ درصد به انقلاب اسلامی آری گفتند.

دستیار مردمی‌سازی دولت در استان کردستان تصریح کرد: برای گام بعدی انقلاب که تحقق دولت اسلامی است، مستلزم مردمی‌سازی بود امام راحل برای حل مسائل مردم بخشی از مسیر با خلق نهاد‌های انقلابی طی کردند.

صادقی با بیان اینکه جهاد سازندگی، نهضت سواد‌آموزی و… با حضور خود مردم  برای رفع محرومیت و بی‌سوادی شکل گرفت، افزود: جلوه اصلی حضور مردم در دفاع بود که هشت سال از کشوری که نوپا بود در مقابل رژیم بعث دفاع مقدس کرد و حتی یک وجب از خاک این کشور را به دشمن واگذار نکردند.

وی خاطرنشان کرد: دولت‌های مختلف با نگاه‌های متفاوت به انقلاب اسلامی بر سرکار آمدند که باعث شده بعد از ٤۵ سال هنوز موفق نشده‌ایم گام سوم انقلاب  که تحقق دولت اسلامی است را محقق کنیم.

دستیار مردمی‌سازی دولت در استان کردستان با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها تاکید داشته‌اند که باید مردم در امور خود سالار باشند، افزود: همه ما مستلزم هستیم که این امر مهم را تحقق ببخشیم لذا هیئت‌های اندیشه‌ورز تشکیل و  کارگروه‌های مردمی‌سازی به همه دستگاه‌ها ابلاغ شد.

صادقی اضافه کرد: مردم اگر در نظارت عمومی دخیل باشند می‌توانند نقش موثری در حل بسیاری از مشکلات کشور داشته باشند، طرح ملی شهریاران بستری شد برای حضور مردم و خوشبختانه ایده‌ها و اقدامات بسیار ارزشمندی احصا شد.

وی خاطرنشان کرد: کردستان تنها استانی است که موفق به ارجاع ۱۰ ایده به مرحله  ملی شد و امیداوریم در تمامی ساحات حضور مردم مشهود باشد.

دستیار مردمی‌سازی دولت در استان کردستان  با تاکید بر اینکه روز‌های سختی را در فقدان رئیس‌ جمهور شهید و همراهان گرامی ایشان سپری می‌کنیم گفت: آیت‌الله رئیسی شالوده‌ای از شهدای معاصر و شهدای تاریخ ماست و ایشان توانستند در این سه‌سالی که کشور با تمام بحران‌ها رها شد، میدان‌دار باشند.

وی افزود: نگاه این شهید به جوانان و قدرت مردم بود و دیدیم که در تمامی میدان‌ها از جمله؛ تولید مسکن و خودرو، بازار بورس و سرمایه سرافراز بودند. این دولت برای اینکه معیشت مردم به خطر نیفتد سنگ زیرین شد و خوشبختانه امروز شاهد به بار نشستن ثمرات خدمات این دولت هستیم.