جمعه ۰۸ تیر ۱۴۰۳ , ۱۸:۲۵:۵۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۴/۳ ساعت ۲۳:۱۶
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان در همایش گفتمان سازی با محوریت همگرایی و هم افزایی انتخابات:

توجه ویژه شهید آیت الله رییسی به کردستان باید از سوی دولت آینده نیز استمرار یابد/ ۶۳ همت پروژه نیمه‌تمام در استان داریم

استاندار کردستان گفت: افتتاح ابرپروژه‌ها در کردستان طی ۲ سال و نیم گذشته محصول توجه دولت سیزدهم و عنایت ویژه شهید آیت الله ریسی به کردستان بود و می‌طلبد این رویه از سوی دولت آینده نیز استمرار یابد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان،  “اسماعیل زارعی کوشا” شامگاه امروز یکشنبه سوم تیرماه در همایش گفتمان سازی با محوریت همگرایی و هم افزایی انتخابات که  در محل سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: کردستان یکی از نخستین زیستگاه‌های جامعه ایرانی است اما در دهه‌های اخیر این استان یک پیشینه را پشت سر گذاشته که باعث شده مولفه های مختلفی بر همه ابعاد اثرگذار باشد.

وی به اقتضای نخبگی و لزوم به روز بودن نخبگان اشاره کرد و گفت:  نخبگان خود را از جامعه جدا نمی دانند چرا که اقتضای نخبگی بودن در بین مردم و کنارآنها است و همچنین نخبه باید بر اساس اطلاعات دقیق اظهار نظر و تحلیل کند ، چراکه بیان اطلاعات غیردقیق خلاف نخبگی است.

طبق اظهارات استاندار کردستان، در مقطعی مانند انتخابات که فضا برای اظهار نظر و ارائه برنامه فراهم می‌شود بایستی جمع نخبگان سره را از ناسره جداکنند و فضایی ایجاد کنند که مردم مطالبات اصلی خود را از نامزدها و جریاناتی که وارد این عرصه شده‌اند، مطالبه کنند.

زارعی کوشا در ادامه به خدمات ماندگار شهید رییسی و دولت سیزدهم در کردستان پرداخت و تصریح کرد: امروز کردستان در خیلی از شاخص های خدمت رسانی در جایگاه های برتر کشور قرار دارد، که یکی از آنها اتمام پروژه گازرسانی به تمام شهرها و روستاهای استان است.

وی با بیان اینکه به عنوان نماینده دولت در استان از رییس جمهوری که امروز در میان ما نیست و خدمات ارزنده ای در این استان از خود به یادگار گذاشت، دفاع می‌کنم، افزود: در تبیین خدمات شهید جمهوری که اکنون در برخی محافل خدماتش مورد نقد ناجوانمردانه قرار میگیرد باید بگویم، به جای آنکه در طول عمر دولت سیزدهم پروژه های جدید کلنگ زنی کنیم بنابر تاکید رئیس جمهور شهید بر اتمام پروژه‌های برزمین مانده و نیمه تمام همت گماردیم.

استاندار کردستان ادامه داد: افتتاح پروژه راه آهن سنندج، بهره‌برداری از پروژه‌ فرودگاه سقز با وجود تمام مخالفت ها، آبرسانی به شهر سنندج از پروژه های مهمی بود که در این دولت به بهره برداری رسید.

زارعی کوشا عنوان کرد: شهید رییسی به محض افتتاح پروژه راه آهن دستور ادامه این راه آهن تا مرز باشماق را صادر کرد و اکنون سرانجام این پروژه، مطالبه ما و نمایندگان استان در مجلس از دولت آینده است که باید پیگیری شود.

وی از وجود ۶۳ همت پروژه نیمه تمام در استان خبر داد و افزود : افتتاح ابرپروژه‌ها در کردستان طی ۲ سال و نیم گذشته محصول توجه دولت سیزدهم و عنایت ویژه شهید آیت الله ریسی به کردستان بود.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنات خود کولبری را از قاچاق سازمان یافته جدا برشمرد و گفت: کسانی که برای یک لقمه نان حلال ناچار به کولبری هستند برای ما قابل احترام هستند و باید خط کولبری را از فعالیت های ضدانقلابی و آسیب زنندگان به اقتصاد و امنیت کشور جدا کرد.

زارعی کوشا از ایجاد با زارچه‌های مرزی در هنگه ژال بانه و خانم شیخان مریوان در آینده نزدیک خبر داد.

وی به عملکرد مطلوب دولت سیزدهم در کشور و به تبع استان کردستان اشاره کرد و گفت: به واسطه دولت مردمی اکنون ارتباط ایران با دنیا بهبود یافته و همچنین بهترین شرایط ارتباطی جمهوری اسلامی ایران با حکومت اقلیم کردستان عراق در طول تاریخ منطقه همین امروز است.

زارعی کوشا با بیان اینکه ساختار اقتصادی کردستان  با وجود ظرفیت‌های معدنی، کشاورزی و گردشگری در این منطقه ساختار خدمات پایه است افزود: کارهای بزرگ و کوچکی برای ایجاد تعادل و توازن در حوزه ها و بخش های اقتصادی استان انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه کردستان از لحاظ ذخایر معدنی رشد قابل توجهی داشته و اکنون استان طلایی کشور است، یادآور شد: سال گذشته نرخ رشد اقتصاد کشاورزی استان ۱۰ درصد  بود و میزان ترانزیت استان در ۲ ماه اول سال جاری از مرز باشماق ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

استاندار کردستان یادآور شد : کسانی که فکر می کنند در انتصاب مدیران، قومیتی رفتار می شود آگاه باشند در حال حاضر از ۲ هزار و ۱۵۳ مدیر فعال در استان، ۲ هزار و ۱۱۳ نفر کردستانی هستند و ۷۶ درصد این عدد را مدیران اهل سنت تشکیل داده‌اند.