سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ , ۰۳:۵۹:۰۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۴/۵ ساعت ۲۲:۴۴
لینک کوتاه مطلب:

به مناسبت عید غدیر خم استاندار کردستان در جمع مردم شهر مالوجه مطرح کرد:

سیمای شهرمالوجه نیازمند طراحی مناسب با حفظ اصالت است

استاندار کردستان با بیان ابنکه بهبود کیفیت زندگی شهری لازمه حفظ اصالت سیمای شهر است، از اختصاص اعتبار لازم به شهرداری شهر مالوجه برای تغییر سیمای این شهر خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا”روز سه‌شنبه(۵ تیر) در سفر به شهرستان قروه که به منظور افتتاح و فعال‌سازی چندین پروژه‌ عمرانی، ورزشی و خدماتی انجام شد، در جمع مردم شهر مالوجه ضمن تبریک عید سعید غدیرغم، اظهار داشت: مردم کردستان، سنی و شیعه، کورد و ترک، وجه مشترکی در ارادت و محبت اهل بیت به‌ویژه حضرت علی(ع) دارند.

وی افزود: در طول تاریخ این وجه اشتتراک باعث اخوت، صفا و صمیمیت  مردم این دیار بوده و از این جهت استان ما به عنوان مظهر وحدت و برادری شناخته شده که این افتخار بزرگی برای ماست.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در عید بزرگی همچون غدیر خم، ما می‌بایست معرفت خودمان را نسبت به مقام بلند امام علی (ع) ارتقاء دهیم و این مهم در پای منبر عالمان و بزرگان محقق خواهد شد.

زارعی کوشا گفت: در سوره واقعه صفات مٶمنان واقعی بیان شده است، بیایید باهم پیمان ببندیم که از امشب این سوره مبارکه را هرشب قرائت و به روح امیرالمومنین هدیه کنیم.

وی با بیان اینکه ما باید نسبت به اولیاء و بزرگان، پیامبر اعظم(ص) اهل بیت علم و دانش خود را ارتقاء دهیم، افزود: مقام معظمی رهبری در کتابی تحت عنوان “انسان ۲۵۰ ساله” به معرفی ائمه ما، از پیامبر اکرم(ص) تا امام زمان(ع) و اتفاقات یک دوره ۲۵۰ ساله پرداخته‌اند، خواندن این کتاب را به همه جوانان توصیه می‌کنم.

استاندار کردستان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ روستای مالوجه به عنوان شهر معرفی شد، تصریح کرد: این ارتقاء حق مردم این منطقه بود اما تبدیل شدن روستا به شهر فقط با تغییر نام ساختمان دهیاری به شهرداری نیست بلکه باید کارهای بزرگی که در شٲن یک شهر است انجام شود.

زارعی کوشا با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ قبل از تبدیل شدن مالوجه به شهر، ۲۵۰ میلیون تومان به دهیاری روستا کمک شده بود افزود: در سال ۱۴۰۱ اعتبارات مذکور ۲۰ برابر شد و اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان به شهرداری شهر مالوجه تخصیص یافت و  در سال گذشته نیز  ۸ میلیارد تومان تخصیص اعتبار صورت گرفت.

وی اضافه کرد:  یکی از مشکلات این شهر، مسئله آب شرب بود در همین راستا عملیات احداث مخزن آب انجام شد اما مشکل تامین آب شرب به صورت کامل رفع نشده است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه در چند روز گذشته یه حلقه چاه با ظرفیت ۳۰ لیتر برثانیه وارد مدار گردید که از این مقدار ۱۲لیتر به ظرفیت آب مالوجه اضافه شد، افزود: به منظور جلوگیری از هدر رفت آب، اعتباری برای اصلاح شبکه آب شرب این شهر در نظر گرفته خواهد شد.

زارعی کوشا خاطرنشان کرد: سال گذشته اداره آب و فاضلاب با ساماندهی ۱۰۰ واحد، انشعابات غیر مجاز در این شهر به صورت کامل متوقف کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز گله مندی‌هایی از شهرداری شهر مالوجه مطرح شد، گفت: در سفر امروز، کلنگ احداث پارک بر زمین زده شد و زمین چمن این شهر نیز افتتاح گردید.

استاندار کردستان با بیان اینکه امسال نیز، اعتباری به شهرداری شهر مالوجه اختصاص خواهد یافت، اظهار کرد: باید حجمی از کار برای تغییر سیمای شهر تعریف و با همکاری دستگاه‌های مربوطه اجرایی شوند.