سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ , ۱۱:۴۷:۴۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۴/۷ ساعت ۲۲:۴۱
لینک کوتاه مطلب:

 مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی  استانداری کردستان:

اثربخشی تشکل‌های مردمی مستلزم ساماندهی خانه‌ها تشکل‌ها است / فعالیت ۵۴۶ نهاد مدنی در کردستان / سازمان‌های مردم نهاد کردستان برای نهضت ملی مشارکت اجتماعی ارزیابی می‌شوند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان بر ساماندهی سمن‌ها و خانه‌تشکل‌ها تاکید کرد و گفت: به منظور ساماندهی و پالایش سازمان‌های مردم‌نهاد، تمامی پرونده سمن‌های استان و میزان فعالیت‌های آنان بررسی شده است و بر اساس آن انجمن‌های فعال و دغدغه‌مند شناسایی و مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “فرانک رستگار نسب” روز پنجشنبه (۷ تیر) در نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم‌نهاد که با حضور معاون مشارکت های اجتماعی وزارت کشور در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت: استان کردستان، سرزمین مرزداران غیور و پاسداران سربلند اسلامی و سرزمین عرفان و طریقت، زادگاه عرفا، هنرمندان برجسته کشوری است.

وی افزود: یکی از مهمترین جاذبه‌های استان کردستان، ویژگی فرهنگی آن است که در زبان، لباس، موسیقی، رقص، جشن‌ها و صنایع‌دستی این دیار به خوبی نمایان است و نمونه این ویژگی‌ها در سراسر کشور کم‌نظیر هستند.

این مقام مسئول  به ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی استان گرزی زد و گفت: روحیه کار مشارکتی در رفع مشکلات همنوعان که در دوران جدید هم در قالب سمن‌ها و تشکل‌های خیریه نمود یافته است.

رستگارنسب در ادامه از  فعالیت ۵٤۶ نهاد مدنی تحت عنوان سازمان‌های مردم‌نهاد دارای مجوز در سطح استان خبر داد که به انجام فعالیت‌های مدنی، خیرخواهانه، دواطلبانه و حمایتی می‌پردازند و  به خوبی موید روحیات مشارکتی مردم استان است.

طبق اظهارات وی،  از تعداد سمن‌های ذکر شده، ۱۵۰ سمن مربوط به استانداری، ۱۷۹ سمن سازمان بهزیستی، ۸٤ سمن فرمانداری‌های تابعه، ۷۲ سمن فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۵۶ سمن ورزش و جوانان و ۵ سمن مربوط به نیروی انتظامی است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان با بیان اینکه در دو سال اخیر با سازمان‌های مردم‌نهاد تعامل‌ خوبی برقرار کرده‌ایم، افزود: به منظور ساماندهی و پالایش سازمان‌های مردم‌نهاد، همه پرونده سمن‌های استان و میزان فعالیت‌های آنان بررسی شده است و بر اساس آن انجمن‌های فعال و دغدغه‌مند شناسایی و مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

رستگار نسب بر ساماندهی خانه‌تشکل‌ها تاکید کرد و گفت: با توجه به چالش‌های حوزه اجتماعی، باید سازمان‌های مردم ساماندهی شوند و خانه‌تشکل‌ها راه‌اندازی گردد.