سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ , ۱۱:۵۴:۱۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۴/۷ ساعت ۲۱:۲۱
لینک کوتاه مطلب:

رییس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در مراسم چهلم شهدای پرواز اردیبهشت:

بهشتی‌ها و رئیسی‌ها سمبل انقلاب اسلامی هستند/حضور میلیونی در تشییع شهدای خدمت دلدادگی ملت به نظام اسلامی بود

معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور گفت: بهشتی‌ها و رئیسی‌ها سمبل انقلاب اسلامی هستند و همه ما هم زیر پرچم ولایی اسلام جمع شده‌ایم تا فریاد بزنیم که وحدت‌آفرینی رمز اصلی پایداری کشور و مایه مأیوسی دشمنان در عالم است و باید گفتمان وحدت و گفتمان اسلام رأس همه امور در جهان باشد.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان “محمد عباسی” روز پنج شنبه هفتم تیر ماه در مراسم اربعین رئیس جمهور شهید و همراهانش که در سالن آزادی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در سالگرد هفتم تیرماه که ۴۲ سال از سالگرد شهید بهشتی می‌گذرد و در چهلمین روز شهادت آیت الله رئیسی ملت هنوز غم از دست رفتن این عزیزان را دارد، در واقع شکافی که با از دست دادن عالمی حاصل می‌شود را کسی نمی‌تواند پر کند.

وی خاطرنشان کرد: حافظه تاریخی ملت عزیز ایران امروز یادآور رخدادهایی مانند وقایع تروریستی هفتم تیر و هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ و شهادت شخصیت‌های برجسته‌ای همچون شهیدان رجایی و باهنر و شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام و امت است و امروز هم ملت ما هنوز در غم ازدست‌دادن رئیس‌جمهور و شهیدان عزیزان است؛ لذا شهید رئیسی مثل رجایی زیست و مثل بهشتی رفت.

رییس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور گفت: ما بعد از شهادت شهید بهشتی بیان کردیم «دشمن در چه فکریه ایران پر از بهشتیه» و گمان ما بر این است که پرچم افتخار خدمت رسانی نظام اسلامی را سردار دیگری به صورت شایسته در دست می‌گیرد اما شهید رئیسی بود که خدماتش ماندگار است.

عباسی در ادامه تصریح کرد: زمانیکه رجایی به شهادت رسید دشمن تصور می‌کرد می‌تواند خدشه‌ای در استقرار نظام اسلامی فراهم کند اما نمی‌دانستند که این انقلاب به افراد متصل نیست بلکه به قدرت لایزال الهی متصل است که هیچ قدرتی برتر از آن نیست و این رمزی است که این انقلاب اسلامی علیرغم همه خیانت‌ها، حیله‌ها و جنگ افروزی‌های دشمن در این چندین ساله در جهان پا برجاست و مردم ما متحدند.

وی عنوان کرد: امروز ملت ایران علیرغم همه مشکلات اقتصادی و معیشتی کشوری پایدار است و این مهم خار چشم دشمن محسوب می‌شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور یادآور شد: مردم ایران خاصیت انسجام و بازآفرینی را در این چنین رویدادهایی را دارد و شهادت شهید جمهور در جریان خدمتگزاری در نظام اسلامی خدشه‌ای وارد نکرد و حضور گسترده شایسته ملت در تشییع شهدای بزرگوار و همراهان شهید خدمت و جمهور نشان داد که به فرصتی تبدیل شده است در حالی که دشمن گمان می‌کرد گسیختگی در کشور در حال روی دادن است اما انسجام در ملت ماندگار شد و آن را به نمایش گذاشت و این دلدادگی ملت ایران به جمهوری اسلامی بود که به تصویر کشیده شد و وحدت آفرینی در میان مردم را به جهانیان مخابره کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان بدانند عزت این ملت اجازه نخواهد داد خدشه‌ای در وحدت کشور اسلامی ایجاد شود، اضافه کرد: انقلاب اسلامی ما دارای مولفه‌هایی است که توجه به آن می‌تواند پایداری و عزت را حفظ کند و از جمله مؤلفه‌های پایداری انقلاب به لحاظ سیاست داخلی و خارجی استقرار کشور بین همه توطئه‌ها بود.

وی با بیان اینکه ملت ایران نه به کسی ظلم می‌کند و نه به کسی اجازه می‌دهد به آنها ظلم شود، ادامه داد: آمریکا برای اینکه کدخداگری جهان را حفظ کند سالانه ۷۰۰ میلیارد بودجه دفاعی دارد اما ایران با ایمانش در برابر قدرت استکباری می‌ایستد.
معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور اذعان کرد: امروز ایران در عرصه‌های علمی در جهان دارای جایگاه است و قدرت دفاعی امروز ایران اسلامی، باعث عصبانیت و ناکامی دشمنان ایران در برابر جمهوری اسلامی ایران شده است.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی خود را شاگرد آیت‌الله بهشتی می‌دانست و تقارن شهادت وی با هفته قوه قضائیه است، گفت: رئیس‌جمهور با سبک مدیریت خوددر کشور باعث شد که برنامه‌های مختلفی نظیر اقتصاد، امنیت، اخلاق‌مداری در سیاست، وحدت اجتماعی، دیپلماسی و سیاست خارجی مورد تأیید دوست و دشمن قرار گیرد و همه اینها برگرفته از نگاه انقلابی شهید رئیسی به مدیریت کلان کشور است.

عباسی خاطرنشان کرد: بهشتی‌ها و رئیسی‌ها سمبل انقلاب اسلامی هستند و همه ما هم زیر پرچم ولایی اسلام جمع شده‌ایم تا فریاد بزنیم که وحدت‌آفرینی رمز اصلی پایداری کشور و مایه مأیوسی دشمنان در عالم است و باید گفتمان وحدت و گفتمان اسلام رأس همه امور در جهان باشد.

وی حضور پرشور مردم در مراسم بدرقه پیکر شهدای خدمت را فرصتی برای انعکاس انسجام ملت معرفی کرد و ادامه داد: از این بابت باید ملت عزیزمان را گرامی داشت.
رئیس سازمان اجتماعی وزارت کشور یادآور شد: اکنون ما زیر پرچم وحدت و بیرق رسول خدا (ص) زندگی می‌کنیم و توصیه‌های امام و شهدا، راهبردمان برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است.