سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ , ۰۳:۴۸:۳۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۴/۱۹ ساعت ۱۶:۴۶
لینک کوتاه مطلب:

با حضور مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری؛

برگزاری کارگروه « کنترل و پیشگیری از خودکشی»

سومین جلسه کارگروه کنترل، کاهش و پیشگیری از خودکشی باحضور مدیر کل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان و مدیران سمن‌های فعال این حوزه در دفتر فرهنگی اجتماعی ناحیه منفصل شهری حسن آباد برگزار شد‌.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، سومین جلسه کارگروه کنترل و پیشگیری از خودکشی با حضور مدیر کل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان، مدیران سمن‌ها و تشکل‌های مدنی فعال  حوزه خودکشی و کاهش آسیب های اجتماعی در دفتر فرهنگی اجتماعی ناحیه منفصل شهری حسن آباد برگزار شد‌.

در این جلسه مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان، ضمن  قدردانی از حضور فعال شرکت
کنندگان در این کارگروه در مورد اهمیت موضوع وکاهش خودکشی و برگزاری این کارگاه در مناطق حاشیه استان  تاکید کرد.

فرانک رستگار نسب با بیان اینکه تلاش ما این است که سمن‌های فعال حوزه آسیب‌های اجتماعی با تسهیل‌گری و رویکرد مشارکت اجتماعی در سطح محلات، آگاهی و مهارت افراد ساکن در محلات را افزایش دهند، افزود: این تسهیلگران باید بتوانند افرادی که افکار، قصد و اقدام به خودکشی دارند را از طریق ارجاع درست به مراکز تخصصی، از دریافت خدمات تخصصی بهره‌مند سازند.
وی ابراز امیدواری کرد که با مشارکت اجتماعی، اعتمادسازی و توانمندسازی بتوان روحیه تشکیل یک اجتماع در سطح محله را ایجاد کرد، چیزی که امروزه در جامعه ما کمرنگ شده است.
در ادامه این جلسه با بیان اهمیت پیگیری و پرداختن به مقوله کاهش خودکشی و ارائه پروپوزال از سوی سمن‌ها، مطالبی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد برنامه غربالگری و کارگاه‌های توانمندسازی به صورت همزمان ازهفته آینده آغاز شود.