سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ , ۰۳:۳۹:۱۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۴/۲۳ ساعت ۱۵:۴۱
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان در جلسه شورای مسکن مطرح کرد:

زمین بیش از ۲۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در کردستان تأمین شد. / نرخ بیکاری کردستان سه برابر میانگین کشوری کاهش یافت./ روند افزایشی مشارکت اقتصادی و نسبت اشتغال در کردستان بالاتر از متوسط کشوری است

استاندار کردستان از کاهش ۳ و نیم  برابری نرخ بیکاری در استان در مقایسه با میانگین کشوری خبر داد و گفت: نرخ مشارکت اقتصادی و نسبت اشتغال استان نیز بالاتر از میانگین کشوری بوده که نشان دهنده بهبود وضعیت تولید و رونق کسب و کار در این استان است.

استاندار کردستان از کاهش ۳ و نیم  برابری نرخ بیکاری در استان در مقایسه با میانگین کشوری خبر داد و گفت: نرخ مشارکت اقتصادی و نسبت اشتغال استان نیز بالاتر از میانگین کشوری بوده که نشان دهنده بهبود وضعیت تولید و رونق کسب و کار در این استان است.  به گزارش روابط عمومی استاتداری کردستان، “اسماعیل زارعی‌کوشا”، امروز شنبه ۲۳ تیر ماه در جلسه شورای مسکن که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون زمین ۲۸ هزار واحد مسکن ملی در استان تامین شده است که با الحاقاتی که قرار است از طریق شورای عالی شهرسازی و معماری کشور برای استان تصویب شود، بیش از ۵۰ هزار واحد را می‌توانیم تامین زمین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم واحدهایی از مسکن ملی را برای هفته دولت سال جاری افتتاح کنیم که در تعدادی از شهرها از جمله دیواندره، قروه و سنندج این آمادگی وجود دارد.

استاندار کردستان در ادامه با اشاره به وضعیت نیروی کار، نرخ بیکاری، نرخ اشتغال و مشارکت اقتصادی استان در مقایسه با میانگین کشوری، گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران برای چهارمین فصل متوالی از تابستان سال گذشته تا فصل بهار امسال، نرخ بیکاری در استان کاهشی بوده است.

زارعی کوشا افزود: نرخ بیکاری در فصل بهار امسال ۸.۶ بوده که نسبت به فصل بهار سال گذشته که ۱۰.۴ بوده، حدود ۱.۸ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد : میانگین کاهش نرخ بیکاری در کشور پنج دهم درصد بوده که با توجه به اینکه ۱.۸ درصد نرخ بیکاری استان کاهش داشته، حدود ۳.۵ برابر میانگین کشوری کاهش نرخ بیکاری داشته‌ایم.

طبق اظهارات استاندار کردستان،
نسبت به دهه ۹۰ میانگین نرخ بیکاری استان، هم اکنون در شرایط مطلوبی قرار گرفته است، و این وضعیت تا حدودی بهبود یافته و کردستان در بهار امسال رتبه ۱۱ کشوری را داشته است.

زارعی کوشا اضافه کرد: نرخ مشارکت اقتصادی و نسبت اشتغال استان نیز بالاتر از میانگین کشوری بوده که نشان دهنده بهبود وضعیت تولید و رونق کسب و کار در استان است.

وی بیان کرد: بخشی از کاهش نرخ بیکاری استان به فعالیت‌های عمرانی که بویژه در بخش مسکن در حال حاضر در استان جریان دارد، برمی‌گردد.

استاندار کردستان گفت: ما در حال حاضر در بعضی از رشته‌ها در حوزه راه سازی و کارگاه‌های عمرانی به نیروی کار نیاز داریم و با کمبود نیروی کار متخصص مواجه هستیم.

زارعی کوشا تاکید کرد: در سال ۱۴۰۳ به دنبال این هستیم که برای اولین بار میانگین نرخ بیکاری چهار فصل استان تک رقمی شود.