یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ , ۰۲:۵۵:۴۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۴/۳۰ ساعت ۲۲:۳۴
لینک کوتاه مطلب:

معاون استاندار کردستان:

لزوم ساماندهی بیش از ۲۲ هزار صنوف آلاینده در کردستان / تامین زمین برای احداث شهرک صنفی در سنندج

معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار کردستان از وجود بیش از ۲۲ هزار صنوف آلاینده در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر برای دو گروه از صنوف آلاینده" شامل مصالح فروشان و صنوف وابسته، صنف فلزکاران و ضایعات فروشان و صنوف وابسته" در سرنجیانه سنندج، زمین تامین شده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، علی نوری عصر روز شنبه(۳۰ تیر) در دومین جلسه کارگروه استانی صنوف آلاینده و ایجاد مجتمع‌های صنفی استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در سطح استان کردستان بیش از ۲۲ هزار صنوف آلاینده وجود دارد که این آمار قابل ملاحظه‌ای است.

وی به اقدامات انجام شده در راستای ساماندهی این صنوف اشاره کرد و افزود: سال گذشته طی جلسات متعددی که برگزار شد کارگروه‌های شهرستانی ایجاد و صنوف آلاینده بسته به نوع آن‌ها تفکیک و چالش‌های موجود شناسایی شدند.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار کردستان با تاکید بر اینکه تامین زمین چالش اصلی برای ساخت شهرک‌های صنفی است گفت: مشکل تامین زمین در  شهرستان‌های سنندج و دیواندره رفع شده است و همچین امروز تکلیف شد که هر ماه جلسه‌ای را به رفع مشکلات سایر شهرستان‌ها اختصاص داده شود.

نوری بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌های مناسب در شهرک‌های صنفی تاکید کرد و افزود: نبود زیرساخت‌ مناسب در شهرک‌های صنفی در آینده به چالشی بزرگ مبدل خواهد شد لذا دستگاه‌های متولی مکلف به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای این شهرک‌ها هستند.

وی به موضوع صدور مجوزها اشاره و اظهار کرد: تا زمان تعیین تکلیف متولی صدور مجوز در درگاه ملی صدور مجوزها، فعلا سازمان صنعت و معدن متولی صدور این مجوزها باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر برای دو گروه از صنوف آلاینده از جمله مصالح فروشان و صنوف وابسته، صنف فلزکاران و ضایعات فروشان و صنوف وابسته” در سرنجیانه سنندج زمین تامین شده است.

نوری با اشاره به اینکه ایجاد شهرک‌ها و مجتمع‌های صنفی بسیاری از مشکلات این قشر را حل می‌کند، گفت: ساماندهی صنوف ناسازگار باید به صورت جهادی پیگیری شود و تا رسیدن به نتیجه مطلوب از هیچ تلاش و کمکی دریغ نخواهیم کرد.