شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۷:۳۳:۴۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۵/۳ ساعت ۱۳:۵۰
لینک کوتاه مطلب:

 آغاز اجلاس مجمع مشورتی شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها به میزبانی سنندج با حضور استاندار:

لزوم هم‌افزایی دستگاه‌های خدمات‌رسان با مدیریت شهری برای آبادانی شهرها / شوراهای اسلامی، نماد مطالبه گری و تجلی اراده مردم در مدیریت محلی هستند

استاندار کردستان تحقق مدیریت واحد شهری را مهمترین آرمان برای به بلوغ رسیدن ظرفیت شوراها گ دانست و گفت: تا رسیدن به آن آرمان لازم است همه دستگاه‌های خدمات رسان به شورای شهر که منتخب مردم و نمایندگان آنان در مدیریت شهری هستند، پاسخگو باشند.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا” امروز چهارشنبه سوم مردادماه درهفتادودومین اجلاس مجمع مشورتی شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها که در محل مجتمع فرهنگی شهرداری سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم این مجتمع که امروز در شهر زیبای سنندج با حضور  روسای محترم شوراهای اسلامی مراکز  استان‌ها در حال برگزاری است، به همه اهداف عالیه که در این راستا طراحی شده نائل شود.

 

وی ادامه داد: استان کردستان یکی از اصیل‌ترین زیستگاه ایرانیان است و هیچ مناقشه ای در این نیست که همه کردهای سراسر جهان ایرانی هستند.

 

طبق اظهارات استاندار کردستان، این منطقه در طول تاریخ شاهد اتفاقات زیاد بوده است اما همواره با وجود مردمانی به شدت وفادار به نظام، مرزدار و غیرتمند وجبی از خاک این استان در هیچ دوره‌ای از تاریخ به تصرف دشمنان درنیامده‌است‌.

 

زارعی کوشا خاطرنشان کرد: همواره در طول سال‌ها بعداز پیروزی انقلاب، دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس  و حتی در اغتشاشات سال ۱۴۰۲، خواسته دشمنان نسبت به این استان محقق نشد و نقشه شوم دشمنان که بنارا براین نهاده بودند که بخشی از کردستان را به تصرف خود دربیاورند و ما به نوعی کانون این بحران تلقی می‌شدیم، نقش بر آب شد.

 

وی با بیان اینکه مردم استان کردستان همواره مرزداران غیور ایران در همه ادوار تاریخ بوده‌اند، افزود: به لطف الهی خواب آشفته دشمن نسبت به این استان هیچگاه تعبیر نشد و فتنه اخیر هم کمترین آسیب‌ها را از هر جهت شاهد بودیم که همه و همه نشان از وفاداری و موقعیت شناسی و بصیرت مردم این دیار است.

 

استاندار کردستان تصریح کرد: به لطف الهی در این دوره با نگاه ویژه رییس جمهور شهید و با کفایت به این استان، اتفاقات بزرگی رقم خورد و بسیاری از ظرفیت‌های مغفول و پروژه‌ها بر زمین مانده در کردستان به نتیجه رسید.

 

زارعی کوشا در ادامه با بیان اینکه شوراهای اسلامی نماد مطالبه‌گری و تجلی اراده مردمی در مدیریت هستند، افزود: یک آرمانی طی ادوار مختلف شوراها تحت عنوان مدیریت واحد شهری و نقش پذیری شوراهای اسلامی در همه شئون خدمت رسانی به مردم در سطح شهر و روستا مطرح بوده است و به هر دلیلی که شاید یکی از دلایل آن مقاومت دولت‌ها بوده این مهم محقق نشده و آنگونه که باید این شرایط فراهم نشده است لذا پیگیری تحقق این مسئله اساسی، ضروری است.

 

وی با اشاره به اینکه انسجام و هارمونی که باید در خدمت رسانی در سطح شهر برای مردم وجود داشته باشد هنوز شکل نگرفته است، افزود: برخی از اتلاف فرصت‌ها و هدر رفت انرژی و منابع که به واسطه موازی‌کاری‌ها و عدم هماهنگی‌ها حادث می شود می‌بایست از این طریق برطرف شود و ما به شرایطی برسیم که شوراها به معنای واقعی نمایندگان مردم در مدیریت شهر باشند.

 

استاندار کردستان با بیان اینکه تاکنون خدمات بسیار زیادی در سطح شهرها به همت شوراها انجام شده است و شاید امروزه اداره امور شهرها بدون حضور شوراها  قابل تصور نباشد، ادامه داد: مسیر طی شده مسیری رو به پختگی و نهادینه شدن  نقش مردم در حکمرانی شهری بوده است.

 

زارعی کوشا به آسیب‌شناسی و کارکرد شوراها در تصمیم‌گیری‌های جامعه گریزی زد و گفت: به واسطه برخی عملکردها در بعضی شوراها در برخی ادوار، آسیب‌هایی به پیکره این نهاد بسیار بسیار ارزشمند که ریشه در قانون اساسی ما دارد وارد شده، لذا نباید از این موضوع غافل شد.

وی با اشاره به اینکه حفاظت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است ادامه داد: برای صیانت از کیان این نهاد مردمی اگر تدبیری اندیشیده نشود به مرور به واسطه تخلف در عملکرد، ممکن است برخی عملکرد ها دامن همه مجموعه ارجمند شوراها را بگیرید و آسیب های جدی و جبران ناپذیری را موجب شود.

 

استاندار کردستان هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های خدمات رسان با شوراها را ضروری خواند و گفت: امیدکه که این مسیر روبه رشد همچنان تداوم داشته باشد و ما شاهد تحقق آرمان مدیریت واحد شهری در کشور باشیم و همه دستگاه‌های خدمات رسان به نوعی به شورای شهر که منتخب مردم و نمایندگان دولت در مدیریت شهری هستند پاسخگو باشند.