چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۵:۳۹:۵۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۵/۱۶ ساعت ۱۹:۱۰
لینک کوتاه مطلب:

برگزاری بیست و دومین نشست سراسری فن‌بازارهای منطقه‌ای و تخصصی کشور با حضور استاندار در کردستان:

فن بازار منطقه‌ای کردستان با بیشترین رشد رتبه نخست کشور را کسب کرد / تجلیل از استاندار به واسطه فعال‌سازی توانمندی‌های فناورانه در کردستان / لزوم بهره گیری از ارتباطات فناورانه در همه حوزه‌ها

استاندار کردستان با بیان اینکه فن بازار ظرفیتی برای ارتقاء و انتقال فناوری صنایع و واحد‌های تولیدی است بر لزوم ارتباطات فناورانه و ایجاد شبکه فن بازار در بخش‌های مختلف صنعت و معدن، کشاورزی و خدمات وگردشگری با هدف توسعه بیش از پیش این حوزه‌ها تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، امروز چهارشنبه ۱۶ مردادماه بیست و دومین نشست سراسری فن بازار منطقه‌ای و تخصصی کشور به میزبانی شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان( فن‌بازار منطقه‌ای کردستان) با حضور استاندار کردستان، مدیران فن بازارهای منطقه‌ای و تخصصی، کارگزاران تجارب فناوری و مدیران استانی با هدف بررسی آخرین برنامه‌ها و وضعیت شبکه فن‌بازارهای منطقه‌ای و تخصصی، هم‌اندیشی و بیان تجربیات کارگزاران تجارت فناوری، تقویت شبکه‌سازی بین مدیران و کارگزاران فن‌بازارهای کشور و ارائه گزارش‌های جدید شبکه فن‌بازار ملی ایران با مشارکت و حضور کارگزاران ۳۰ استان در سنندج برگزار شد.

 

استاندار کردستان برگزاری این نشست  به میزبانی سنندج با توجه به اهداف تخصصی را فرصت مغتنمی برای شناخت اعضای فن‌بازار کشور و کارگزاران از این منطقه و شکوفایی و احصای پتانسیل‌های استان دانست و اظهار کرد: معرفی ظرفیت‌های کردستان جزو راهبردهای ما بوده و هست که بیش از گذشته کردستان را به عنوان خطه‌ای از ایران که از قدیمی‌ترین زیستگاهای جامعه ایرانی و از اصیل‌ترین اقوام ایرانی است به دنیا بشناسانیم.

 

“اسماعیل زارعی کوشا” بیان کرد:

ایجاد شبکه فن بازار در حوزه صنایع کوچک کشور، کاری بسیار ارزشمند است که باید گسترش یابد.

 

وی پیرامون فن بازار ، تشکیل این مجموعه بالنده را مصداق جنبش نرم افزاری عنوان کرد و گفت:  ما به شدت به این جنبش در حوزه توسعه صنایع کشور نیاز داریم.

 

زارعی کوشا حضور کارگزاران جوان و دغدغه‌مند در این مجموعه در این برهه زمانی در کشور را ارج نهاد و گفت: این اقدام ارزشمند می‌تواند به الگویی برای سایر حوزه‌ها که نیازمند تغییر و تحول است، تبدیل شود و مایه خرسندی است که این مهم علاوه بر شکل‌گیری آن در کشور با نگرشی عالی و اهتمام ویژه در استان کردستان در حال پیشرفت است.

 

وی بر لزوم تبدیل شرکت شهرک های صنعتی از نقش بنگاه واگذاری زمین، به تولید کننده و انتقال دهنده فناوری تاکید کرد.

 

استاندار کردستان با اشاره به اینکه

از آنجا که بنیه صنعتی، فناوری و ساختار تولید در واحدهای صنعتی نیاز به ارتقا دارد بر لزوم ارتباطات فناورانه و ایجاد شبکه فن بازار در بخش‌های مختلف صنعت و معدن، کشاورزی و خدمات وگردشگری با هدف توسعه بیش از پیش این حوزه‌ها تاکید کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: کسب رتبه نخست استان در رشد فن بازار منطقه ای در سال گذشته در کشور موجب افزایش انگیزه بیشتر در راستای رونق فضای کسب و کار و مبادلات فناورانه خواهد شد.

 

زارعی کوشا به موهبت‌های خدادادی در استان کردستان در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، معادن و گردشگری گریزی زد و تصریح کرد: کشور ما سرشار از ظرفیت و پتانسیل‌های ویژه است و برچسپ و پسوند نامبارک استان محروم و محرومیت برای هیچ استانی در این کشور معنایی ندارد.

 

گفتنی است؛ در این نشست از تلاش بی دریغ و همت خالصانه استاندار کردستان در کسوت استانداری و رییس شورای راهبری فن‌بازار منطقه‌ای کردستان برای توسعه بازار فناوری استان از طریق برگزاری جلسات این شورا و فعال‌سازی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فناورانه استان و نقش آفرینی در راستای رونق فضای کسب و کار و مبادلات فناورانه و همکاری متقابل با این شبکه که در سال ۱۴۰۲ بیشترین رتبه رشد در بین فن‌بازارهای منطقه‌ای کشور راکسب کرده‌است با اهدای لوح تقدیر، تجلیل بعمل آمد‌.

 

بیست و دومین نشست سراسری فن بازار منطقه ای و تخصصی کشور با حضور ۳۰ استان کشور به مدت ۲ روز در سنندج برگزار خواهد شد.