یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۵:۵۵:۱۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۵/۲۸ ساعت ۱۰:۳۰
لینک کوتاه مطلب:

✅استاندار کردستان در وبینار ستاد مرکزی اربعین:

شرایط لازم برای بازگشت زائران فراهم است / انتقال زائران اربعین از مرز باشماق تا سلیمانیه رایگان است

استاندار کردستان گفت: انتقال زائران اربعین از مرز باشماق مریوان تا سلیمانیه تا روز اربعین به صورت رایگان خواهد بود و شرایط لازم برای بازگشت زائران از این مرز فراهم شده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی‌کوشا” امروزشنبه ۲۷ مردادماه  در ستاد مرکزی اربعین که به صورت وبینار در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت: میزان تردد زوار اربعین از مرز باشماق کمتر از ظرفیت و انتظار ماست و امیدواریم شاهد افزایش این تعداد زائران در این مسیر باشیم.

 

وی افزود: با توجه به بهبود شرایط ، زیرساخت‌ها و هوای معتدل مرز باشماق عمده‌ای از زائران برای بار دوم و سوم این مسیر را انتخاب کرده‌اند.

 

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: در ۲۵ کیلومتری بغداد در سیطره ۵۴، فضایی برای برگشت زوار وجود دارد و زائران اربعین می‌توانند این مسیر را برای بازگشت به کشور انتخاب کنند.

 

زارعی کوشا گفت: به منظور بررسی چگونگی آخرین وضعیت تردد زئران و ارائه خدمات به آنان، نماینده‌ای به همراه تیمی از هلال احمر به این محل اعزام خواهند شد تا زوار بدون هیچ مشکی به کشور باز‌گردند.

 

وی اضافه کرد: حمل و نقل زوار اربعین از مرز باشماق تا سلیمانیه به صورت رایگان در حال انجام است و تا کنون مسئله خاصی در رابطه نداشته‌ایم.