پنج شنبه ۰۱ شهریور ۱۴۰۳ , ۱۲:۱۴:۵۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۵/۳۱ ساعت ۲۳:۵۰
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان:

تامین دو برابری زمین نهضت ملی نسبت به تعهد دولت در کردستان / امروز شاهد نتایج مثبت سیاست گروه ساخت مسکن ملی هستیم / بانک‌های عامل در مقابل پرداخت تسهیلات مسکن ملی پاسخگو باشند

استاندار کردستان با بیان اینکه در حوزه تامین زمین حدودا به ۲ برابر تعهد دولت در استان رسیده‌ایم، گفت: یکی از اقدامات خوب در حوزه مسکن ملی در پیش گرفتن سیاست گروه‌ ساخت مسکن بود که از همان ابتدا در دستور کار قرار گرفت و امروز شاهد نتایج و بازخورد مثبت آن هستیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی کوشا” شامگاه چهارشنبه(سی و یکم مردادماه)  در جلسه شورای مسکن استان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با بیان اینکه کل سهمیە استان کردستان در ساخت مسکن ملی ۳٦ هزار و ۷٤٨ واحد است، اظهار داشت: تا به امروز علی‌رغم تمام محدودیت‌ها و چالش‌ها، در حوزه تامین زمین حدودا به ۲ برابر تعهد دولت در استان رسیده‌ایم و در آینده‌ای نزدیک این میزان به سه برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

 

وی افزود: یکی از اقدامات خوب در حوزه مسکن ملی در پیش گرفتن سیاست گروه‌ ساخت مسکن بود که از همان ابتدا در دستور کار قرار گرفت و امروز شاهد نتایج و بازخورد مثبت آن هستیم لذا باید این روند تا رسیدن به هدف نهایی تداوم داشته باشد.

 

استاندار کردستان خاطر‌ نشان کرد:  پروژه ۷۱۲ واحدی قروه جزء پروژه‌های فعال با سرعت بالاست که به صورت گروه ساخت در حال پیشرفت است و و باید با فوریت گره های مربوط به تسهیلات بانکی آن برطرف گردد.

 

زارعی کوشا اظهار کرد: مهمترین اولویت ما در شهر سنندج موضوع ملک شرکت گاز نایسر است که پیگیری‌های صورت گرفته توافق و تفاهم خوبی در این زمینه حاصل شده است و امیدواریم ظرف یک هفته آینده به نتیجه مطلوب برسد.

 

وی اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حوزه  نهضت ملی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در بحث الحاقات نیز سازمان جهاد کشاورزی همکاری لازم را داشته و اقدامات خوبی انجام شده است.

 

استاندار کردستان در پایان جلسه خواستار تشکیل جلسه شورای مسکن استان با حضور بانک‌های عامل جهت بررسی آخرین وضعیت همکاری بانک‌ها در خصوص نهضت ملی مسکن در استان، در هفته آینده شد.