پنج شنبه ۰۱ شهریور ۱۴۰۳ , ۰۱:۵۴:۲۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۵/۳۱ ساعت ۲۳:۳۰
لینک کوتاه مطلب:

معاون استاندار کردستان:

ضرورت ایجاد پایانه صادراتی در کردستان / لزوم نظارت بر صدور کارت بازرگانی در استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان بر ضرورت ایجاد پایانه صادراتی تاکید کرد و گفت: فعال شدن پایانه‌های صادراتی امکان صادر نمودن محصولات شاخص کشاورزی استان به اقلیم کردستان عراق و کشورهای همجوار را فراهم خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان،  علی نوری در جلسه کارگروه توسعه صادرات و شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان در که محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه ایجاد دو پایانه صادراتی در شهرهای سنندج و مریوان در دستور کار قرار دارد، گفت: فعال شدن پایانه‌های صادراتی امکان صادر نمودن محصولات شاخص کشاورزی استان به اقلیم کردستان عراق و کشورهای همجوار را فراهم خواهد کرد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان عنوان کرد: صدور کارت بازرگانی روی کاغذ به معنی بهبود فضای کسب و کار تلقی می شود در حالیکه در عمل اینگونه نیست و صدور این کارت‌ها دارای شرایطی از جمله ارائه مدرک تحصیلی و معرفی محیط کار با نام یک شرکت بازرگانی مشخص و فعال است.

 

 

نوری در ادامه با تاکید بر تلاش برای رونق بازارچه‌های مرزی، گفت: کالاهای زیر ۵۰۰ دلار در بازارچه‌های مرزی استان بدون اخذ عوارض وارد شوند تا با این کار شاهد رونق بیشتر این بازارچه‌ها باشیم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان به ابلاغ سهمیه ارزی مرزنشینان شعاع ۳۰ کیلومتری مرزهای استان پرداخت و افزود: در مجموع این سهمیه شامل رقمی بالغ بر ۱۶۴ میلیون دلار است.

 

نوری همچنین به تعهد ارزی واحدهای تولیدی اشاره و اظهار کرد: رفع تعهد ارزی واحدهای تولیدی بویژه در بخش صادرات یکی از مطالبات جدی ما است و از اتاق بازرگانی انتظار می رود به این موضوع ورود جدی داشته باشند، ضمن اینکه ما نیز هر کمکی لازم باشد انجام خواهیم داد.

 

وی به پروژه نمایشگاه بین‌المللی سنندج اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه در طول چند سال اخیر در دستور کار قرار گرفته است که با توجه به روند کند اجرای آن، باید شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی تصمیمات لازم برای پیشرفت پروژه را اتخاذ کنند.