یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ , ۰۵:۵۱:۲۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۶/۸ ساعت ۱۹:۲۰
لینک کوتاه مطلب:

در جلسه مشترک استاندار کردستان با مجمع نمایندگان استان مطرح شد:

تا آخرین روز مسئولیت با قوت تمام خدمتگزار مردم کردستان خواهیم بود / عمده مطالبات گندمکاران در کردستان به زودی پرداخت می‌شود / کذب دعوای نمایندگان کردستان بر سر گزینه استانداری / تحقق ۵.۸ درصدی رشد اقتصادی کردستان

استاندار کردستان گفت: بنده و همه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان تا آخرین روز مسئولیت با قدرت و قوت تمام خدمتگزار مردم استان خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان “اسماعیل زارعی کوشا” در جلسه‌ای که امروز پنجشنبه ۸ شهریورماه با حضور معاونین توسعه مدیریت و منابع، امور اقتصادی و عمرانی استانداری و مجمع نمایندگان استان در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت، اظهار داشت: این  هفته فرصت مناسبی است برای بزرگداشت یاد و خاطر بزرگمردانی است که رویکردی از خدمت را در این کشور به ثبت رساندند که برای مدیران شاخص خواهد بود.

 

وی از شهیدان باهنر و رجایی به نیکی یاد کرد و افزود: شهید آیت‌الله رئیسی نمونه بارز مدیری در تراز انقلاب و مردمی بود که در راه خدمت به کشور و مردم جان خود را فدا کردند.

 

استاندار کردستان آغاز فعالیت نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت و اظهار کرد: حضور نمایندگان کردستان در کمیسیون های مختلف برای استان ظرفیت و فرصتی به شمار می‌رود که امیداوریم به بهترین نحو ممکن از آن استفاده کنیم.

 

زارعی کوشا تصریح کرد: هرآنچه که نمایندگان در این جلسه در حوزه عمرانی و اقتصادی مطرح کردند طبق روال قانونی پیگیری خواهد شد.

 

طبق اظهارات استاندار کردستان امیدواریم دولت جدید با شعار بسیار خوب وفاق که ضرورت جامعه امروز است بتواند از ضرر و زیان ناشی از تفرقه جلوگیری و موجب توسعه و تداوم انسجام، وحدت و برادری بیش از پیش شود.

 

زارعی کوشا  تبعیض مثبت را مطالبه درست و به‌حق برشمرد و تصریح کرد:  تبعیض مثبت در دولت سیزدهم شکل گرفت و رتبه استان در اعتبارات استانی ۱۴ پله صعود داشت که امیدواریم این مهم در همه حوزه‌ها ادامه داشته باشد.

 

وی اظهار کرد: نمایندگان مجلس در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم کار متراکم و فشرده ای داشتند و به شعار وفاق ملی را با تعامل با دولت عینیت بخشیدند.

 

استاندار کردستان با بیان اینکه هفته دولت فرصتی برای بزرگداشت دولتمردانی است که فرهنگ مدیریت انقلابی را متجلی کردند، افزود: دولت شهیدان رجایی و باهنر در پرتو اخلاص آنها ماندگار و در دوره حاضر نیز شهید رییسی به الگویی مردمی و جاویدان تبدیل شد.

 

زارعی کوشا در بخش دیگری از سخنان خودخبرنگاران کردستانی را از نجیب‌ترین اصحاب رسانه و ناظران عملکرد دولت و نهادهای مختلف برشمرد و از دلسوزی و همراهی صاحبان قلم در استان قدردانی کرد.

 

 

بر اساس این گزارش در بهار سال ۱۴۰۳ نرخ بیکاری در استان از ۱۰.۴  سال گذشته به ۸.۶   درصد کاهش یافته است.

‌تحقق ۵.۸  درصدی رشد اقتصادی در استان از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه مذکور بود که برآور این رشد در بخش کشاورزی در سال گذشته ۱۰ درصد بود که به ۱۷ درصد رسید.

 

نرخ تورم در کردستان از کشور بالاتر  و در این زمینه استان سوم کشور است  شاخص تورم در فروردین ماه سال گذشته در کردستان ۵۲.۷  درصد بود که در تیرماه سال‌جاری به ۳۹.۱  درصد کاهش یافت اما همچنان  از میانگین کشوری  بالاتر است که این به دلیل نقش بالای تورم مسکن ناشی از رکود ده ساله در ساخت مسکن و مشکلات مربوط به تامین زمین بوده که در این دوره جزو استان‌های برتر در تامین زمین هستیم.

 

در ادامه این جلسه در خصوص افتتاح پروژه آبرسانی از سد آزاد به قوچم، شاخص ۷۷ درصدی آسفالت راه روستایی، ضریب ۱۰۰ درصدی گازرسانی، افزایش سرانه فضای ورزشی، اجرای ۷۱ درصد مسکن ملی، ایجاد ۲ پایانه صادراتی محصولات کشاورزی، رشد ۲۰ درصدی تکمیل زنحیره فولاد با اشتغال ۷ هزار نفری در آینده نزدیک، حضور هلدینگ‌های سرمایه گذاری در استان و انجام مطالعات تلکابین سنندج، لزوم مدیریت خاموشی برق برای جلوگیری از خسارت به کشاورزان، کذب دعوای نمایندگان کردستان مبنی بر سر گزینه استانداری و پرداختمده مطالبات گندمکاران در کردستان به زودی و گلایه استاندار از ناترازی ۲۰ هزار مگاوات قطعی برق مباحثی مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.