یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ , ۰۵:۴۷:۳۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۶/۹ ساعت ۱۵:۰۰
لینک کوتاه مطلب:

با حضور استاندار کردستان:

واحد مرغداری تخمگذار در سنندج افتتاح شد / تولید تخم‌مرغ مورد نیاز استان در دو سال گذشته از ۲۰درصد به ۷۰درصد رسیده است / قدردانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از حمایت‌های استاندار

استاندار کردستان با بیان اینکه خودکفایی در برخی از تولیدات استان راهبرد اصلی ما است، گفت: در طول سه سال گذشته هدف‌گذاری افزایش برخی از تولیدات به نسبت نیاز استان انجام شد و امروز خوشبختانه بعضی از تولیدات حوزه کشاورزی از جمله مرغ گوشتی، بیشتر از نیاز استان بوده و به سایر استان‌ها صادر می شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی‌کوشا” پیش‌از ظهر امروز جمعه (۹شهریور) در آیین افتتاح پروژه شرکت مرغداری تخمگذار توک طلا سنه که با حضور برخی از مسئولان استانی انجام شد ضمن تبریک هفته دولت، اظهار داشت: یکی از راهبرد‌های اصلی ما از زمان شروع خدمت در کردستان، خودکفایی استان در برخی از تولیدات کشاورزی و کم کردن وابستگی به سایر استان‌ها بوده است.

 

وی افزود: در طول سه سال گذشته هدف‌گذاری افزایش برخی از تولیدات به نسبت نیاز استان انجام شد و امروز خوشبختانه بعضی از تولیدات حوزه کشاورزی از جمله مرغ گوشتی، بیشتر از نیاز استان بوده و به سایر استان‌ها صادر می شود.

 

استاندار کردستان با بیان اینکه یکی از محصولات مورد نیاز استان که به استان های دیگر وابسته بودیم تولید تخم‌مرغ بود، افزود: وزارت جهادکشاورزی به منظور ایجاد تعادل و توازن تولید تخم‌مرغ در کشور اجازه توسعه و صدور مجوز واحدهای تخم‌گذار را صادر نمی‌کرد که با توجه به نیاز کردستان پیگیری‌ها جدی برای ایجاد واحدهای تخم‌گذار در استان انجام و در نهایت امروز شاهد افتتاح یکی از این واحد‌ها در سنندج هستیم.

 

زارعی‌کوشا تصریح کرد: خوشبختانه میزان تولید تخم‌مرغ نسبت به نیاز استان از ۲۰ درصد به ۷۰ درصد رسیده است که نشان از حرکت جدی در جهت سیاست ها و راهبردهای ما است.

 

وی با بیان اینکه از ظرفیت رسانه‌ها جهت انعکاس اقدامات انجام شده در استان آنگونه که باید استفاده نشده است، گفت: در طول چهل و دو سال، ۶۰۰ هزارتن ظرفیت سیلو ایجاد شده بود که در دو سال و نیم گذشته ٤۰۰ هزار تن معادل ٤۰ درصد ظرفیت امروز استان اضافه شده است.

 

 

وی تصریح کرد: در سال ۱٤۰۰ ظرفیت سردخانه استان ۳۰ هزار تن بود که امروز به ۱۰۸ هزار تن رسیده است یعنی سه ونیم برابر چهل سال گذشته در طول دو سال و نیم اخیر در استان سردخانه محصولات کشاورزی ایجاد شده است.

 

استاندار کردستان با بیان اینکه دومین سال متوالی برای اولین بار در تاریخ کشاورزی استان رتبه اول تولید گندم دیم کشور را کسب کرده ایم، گفت: اگر ظرفیت ما از اراضی سطحی و آبی استان که فقط ۱۳ درصد است متناسب با ظرفیت استان بود قطعا رتبه اول تولید گندم آبی را هم کسب می‌کردیم.

 

زارعی کوشا ضمن ابراز رضایتمندی از عملکرد جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی استان کردستان، اظهار کرد: رویکرد مجموعه دولت در کردستان توجه به نیازهای استان است و نسبت به عهد و میثاقی که بسته‌ایم احساس مسئولیت می‌کنیم و برای توسعه استان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

 

وی بر حمایت از سرمایه‌گذار در استان تاکید کرد و گفت: امروز این مجموعه با همت و تلاش آقای کریمی، سرمایه‌گذار پروژه و با حمایت‌های مجموعه دولت افتتاح شد.

 

طبق گفته استاندار کردستان حمایت از چنین افرادی که با احساس مسئولیت و تعهدی که دارند چنین مجموعه‌ای را ایجاد و زمینه اشتغال چندین نفر را فراهم نموده‌اند ضروری‌است.

 

بر اساس این گزارش، مجموعه مرغداری تخمگذار “توک طلا سنه “با مدیریت مختار کریمی، با ظرفیت اسمی ۷۰ هزارتخم‌مرغ در سال زمینه اشتغال ۳۵ نفر را ایجاد کرده است.

جمع کل هزینه‌کرد این پروژه ٤۰ میلیارد تومان است که از این مبلغ ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات و ۲۲ میلیارد تومان آورده سرمایه‌گذار است و برآورد تولید سالیانه آن ۱۶۰۰ تن است.

 

 

گفتنی است : رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در این مراسم از حمایت‌های استاندار کردستان از حوزه کشاورزی تقدیر کرد و اقدامات انجام‌ شده این حوزه را نتیجه پیگیری‌ها و حمایت‌ همه‌ جانبه نماینده دولت سیزدهم در استان دانست.