جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ , ۰۲:۵۱:۰۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۶/۱۸ ساعت ۱۸:۲۵
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان در افتتاحیه رویداد «یادگیری و اشتغال با محوریت علم داده و هوش مصنوعی» :

نگرش ظرفیت‌افزا به مقوله هوش مصنوعی و علم داده ضرورت جامعه امروز است / لزوم توجه به قابلیت‌های هوش مصنوعی در توسعه اشتغال

استاندار کردستان با بیان اینکه توجه به اشتغال به صورت انتزاعی، هیچگاه ما را به نتیجه نمی رساند، نگرش ظرفیت‌افزا به مقوله هوش مصنوعی را ضرورت جامعه امروز عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان،” اسماعیل زارعی‌کوشا” امروز شنبه ۱۷ شهریورماه در مراسم افتتاحیه رویداد «یادگیری و اشتغال با محوریت علم داده و هوش مصنوعی» که در محل تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد اظهار کرد: هوش مصنوعی که امروزه آرام آرام مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته و تصوری از آن در اذهان ساخته و پرداخته شده است، حقیقت دنیای امروز و فردای ما است.

 

وی ادامه داد: با توجه به تجربیات گذشته،  نسبت به نوآوری‌ها و فناوری‌ها بنابه اقتضائات مختلف بومی و فرهنگی و بعضا مذهبی دیدگاهی تقابلی وجود داشته است و فرصت‌هایی را به همین دلیل از دست داده‌ایم.

 

استاندار کردستان با تأکید بر نقش داده و هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف به تاکید مقام معظم رهبری در اولین نشست هیئت دولت نسبت به آمادگی و برنامه‌ریزی برای حوزه هوش مصنوعی اشاره کرد و افزود: جوامعی که خود را برای رویارویی با کارکردهای تحول آفرین و روبه تزاید هوش مصنوعی آماده کرده اند و میکنند در مواجهه با این مقوله مهم دچار عقب ماندگی و استیصال نخواهند شد.

 

زارعی کوشا با اشاره به اینکه در استان کردستان چالش‌های بزرگ و در کنار آن ظرفیت ها و استعدادهای ویژه‌ای وجود دارد، افزود: توجه به چالش‌ها با اکتفا به فرصت‌ها و  ظرفیت های موجود، استان را توسعه می‌بخشد و تا حدودی موجب جبران کم و کاستی‌ها خواهد شد.

 

وی با ذکر اینکه ما در استان کردستان با محرومیتی عارضی مواجه هستیم، ادامه داد: هیچ‌گاه معتقد نیستیم که استان محرومی هستیم اما این واقعیتی انکار ناپذیر است که محرومیت به دلایل مختلف بر این استان عارض شده است.

 

استاندار کردستان یادآور شد: توجه به اشتغال به صورت انتزاعی، هیچگاه ما را به نتیجه نمی رساند و صرفا یک‌حرکت نسبتا کند و بعضا ناقص را رقم‌میزند.

 

زارعی کوشا ادامه داد: اگر استان کردستان در نیمه دوم سال گذشته، رتبه اول کاهش بیکاری را در کشور کسب کرد و امسال برای اولین بار، نرخ بیکاری به ۸.۶ درصد رسید، ناشی از کار جمعی دستگاه ها و دلسوزی و اتحاد مدیران و همراهی مردم است.

 

وی بر لزوم توجه ویژه و استفاده از ابزار هوش مصنوعی برای پیشرفت در همه بخش هاتاکید کرد.

 

زارعی کوشا در ادامه با بیان اینکه

این رویداد می‌تواند افکار نسل نو‌و فعالان عرصه دانشگاه و صنعت را با هوش مصنوعی و‌علم‌داده اشنا کند و فرصت مناسبی برای رشد و توسعه استان و کاهش سطح محرومیت‌ها باشد، از برگزارکنندگان این رویداد قدردانی کرد و گفت: دستگاه های مختلف باید در زمینه استفاده از هوش مصنوعی و حمایت از فعالان این حوزه اهتمام ورزند.

 

بر اساس این گزارش؛ رویداد بزرگ “یادگیری و اشتغال با محوریت علم داده و هوش مصنوعی” به مدت یک هفته از ۱۷ تا ۲۳ شهریور در دانشگاه کردستان برگزار می شود.