جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ , ۰۲:۴۹:۰۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۶/۱۸ ساعت ۱۳:۵۵
لینک کوتاه مطلب:

استاندار کردستان در شورای مسکن:

پرداخت تسهیلات مسکن ملی در اولویت بانک‌های عامل قرار گیرد / ضرورت آزادسازی آورده متقاضیان مسکن ملی در بانک‌ها

استاندار کردستان آزادسازی آورده متقاضیان مسکن‌ملی در بانک‌ها را مهم خواند و گفت: پرداخت تسهیلات متقاضیان مسکن ملی یک تکلیف است و بانک‌های استان باید این موضوع را در اولویت قرار دهند.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، “اسماعیل زارعی‌کوشا” شامگاه روز شنبه(۱۷ شهریور) در جلسه شورای مسکن استان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت: مشکلات و چالش‌های هر شهرستان که مانع پیشرفت پروژه‌های مسکن ملی است باید جزء به جزء احصا و مورد بررسی قرار گیرد.

 

وی بابیان اینکه آزادسازی آورده متقاضیان مسکن ملی در بانک‌‌های استان بسیار حائز اهمیت است، افزود: باید مدیران بانک‌های استان شخصا پیگیر این موضوع باشند و مشکلاتی که مانع پرداخت تسهیلات به متقاضیان مسکن شده‌ است را شناسایی و رفع کنند.

 

استاندار کردستان با انتقاد از عملکرد برخی از بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات مسکن ملی، خاطرنشان کرد: ما از همان ابتدا اعلام کردیم اگر بانکی به هر دلیلی در پرداخت تسهیلات مشکل دارد به ما اعلام کند که ما این مسئولیت را برعهده بانک دیگری بگذاریم.

 

زارعی‌کوشا عدم آگاهی کاربران برخی از بانک‌ها با پرداخت تسهیلات مسکن را دلیلی بر کندی عملکرد بانک‌ها عنوان کرد و گفت: ضروری است که بانک مسکن استان، کارگاه آموزشی جهت آموزش روند پرداخت تسهیلات مسکن به کاربران سایر بانک‌ها در سطح استان برگزار کند.

 

وی تصریح کرد: ارتباط بین دستگاه‌های اجرایی همچون راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و بانک‌های استان به منظور رفع مشکلات آزادسازی تسهیلات بانکی نهضت ملی، باید بیشتر شود و بانک‌های عامل این موضوع را در الویت قرار دهند.

 

استاندار کردستان اضافه کرد: مشکلات بانکی موجود اگر مربوط به وزارت راه و شهرسازی است که ما از وزارتخانه پیگیری کنیم و اگر مربوط به سیستم بانکی است نیز توسط بانکها از تهران پیگیری شود.